Saturday, October 27, 2012

BerKorban Demi Kejayaan.

Salam kalian... :)


 Sepatutnya daku bercuti selama hampir 2 minggu lamanya bersempena dengan cuti Midterm kali ini. Tapi disebabkan tugas yang tidak pernah jemu dengan muka daku dan meminta si kenit ini untuk menyiapkan segala galanya dengan sepantas kilat, memang rasanya daku tak perlu bercuti pun tidak mengapa! #Ayat Pasrah. :( 

Cuti raya Haji yang sepatutnya dihiasi dengan segala makanan enak, rendang tok, ayam masak merah, lontong, ketupat dan nasi impit, memang tak payah mimpi nak makan semua tu dengan senang hati dan bergoyang perut suka hati lah Elie bila kau takdelah bercuti pun sebenarnya! Boo! #Lap air idong! 

Tapi disebabkan mahu menjadi pelajar cemerlang dan berjaya dengan semester dua kali ini, maka terpaksalah daku berkorban demi sebuah kejayaan! Mungkin nanti akan berbalas dengan kejayaan, siapa tahu kan? #Mintak-mintak masin mulut. Aminn.  Teehee! :D

Mungkin itulah suatu pengorbanan yang telah daku lakukan sempena Hari Raya AidilAdha kali ini. :)

Hai, kepala lembu tu dah kena korban pun masih nak jelir lidah lagi? Haha. 

Salam AidilAdha buat semua Muslimin dan Muslimat sedunia. :')


Apa erti korban pada kau semua pula? Mari kongsi bersama? :)

p/s: Jangan buat spekulasi mengenai gambar di atas. Daku belum bertudung, insyaAllah bakal ke arah itu suatu hari nanti. Mohon doa bersama. :)

21 comments:

KAMIHIDUP said...

Selamat hari raya haji.

Hans said...

semoga pengorbanan anda berbaloi
selamat hari raya aidiladha

Miss Xyz said...

ahaha, beraninya tangkap gmbr dgn kepala lembu XD

Anonymous said...

Manisnya dia.

syafiqakarim said...

kehkeh.
bz bz bz selamat hari raya aidil-adha elie

alan said...

cam best je kepala lembu tuh

Al Kisah said...

salam aidiladha.. so cute lembu tu.. siap jelir lidah bila kena shoot gambar dia..

bel said...

raya korban semua org jenuh mkn daging, tapi bel tengok tv sorg2. diam2. sbb bel elegik daginggg :P
bel makan ayam + ikan je boleh. apa rasa daging? sedap ke :O bel tengok x sedap punn~

Mila Ahmad said...

kepala lembu posing maut naaa...

syiela said...

hehhehe walau dah terkorban tetap nak posing juga kepala lembu tu...

Namee Roslan said...

kepala lembu ?? gulp ! hehe. selamat hari raya elie comel !

E'in said...

hope jadi best student!

Amanina said...

Hehe..comelnya elie pkai tudung :)

shuhadaothman said...

comel pakai tudung. Aminn.. hehe. selamat hari raya elie! ^^

4umyfans said...

teruskan bersemangat dalam berkorban. akan ada hasil yang besar Insya Allah.

bagi teman, erti korban adalah rela terbeban dengan beban bagi menyelesaikan beban lantas kita korban untuk tiada beban.

gigiAriEma said...

mkn daging sokmo la eh. haha.

#korban hati. grr

wisata bakti alam said...


kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

Aliff Haikal said...

hahaha lembu tu nganjeng akak =b