Wednesday, December 7, 2011

Perihal Seorang Adik Kecil!

Salam kalian... :)

Kalau daku pernah menjejakkan kaki ke Kota Singa untuk kali keduanya, Joyah Kenit pula tidak seperti daku! perjalanan ke Singapore tempoh hari adalah kali pertama bagi beliau berjalan-jalan di sana! itupun setelah memujuk umi dan abah untuk bawa beliau ke Kota Singa tuuu! :D

Pujuk rayu seorang adik kecil, memang selalunya buat daku mengah sorang-sorang! Dia harus akan dapat apa yang diinginkan, tapi daku kalau nak pau duit umi, CONFIRM tak dapat! T_T

"Umi, Aah nak pergi Singapore! Bawaklah Aah jugak kalau umi pergi Singapore!"

hah! tengok?! tak payah cakap banyak, umi memang sayang gila joyah kenit tu! Jeles gila daku! sobs! dan kau dik, kecik-kecik dah pandai pujuk-pujuk! nasib baik kau kenit lagik tau! nanti kau besar, siap kau dik!! daku kasi sidekick kalau kau nak bodek umi dengan abah lagik! haish! :p

Amek kau! dia siap ada orang tegur lagi bila pakai spek itam tu! "Wow, glamour!" dah tu, dia tanyanya kakya pulak, "Kakya, Glamor tu cantik eh?" okay ghasaklah kau adik! 

Dah kata Singapore tak pernah pergi, mestilah Universal Studio Singapore pun dia tak pernah masuk kan? kau jangan buat muka pelik eh kalau nampak si Joyah kenit ni macam rusa masuk kampung kat USS ni! memang mula-mula masuk USS ni, dia dah terkerut-kerut muka, sebab kat KL dia tak pernah pulak nampak ramai orang sebok nak tangkap gambar sana sini! tu yang konon-konon dia feeling Hot sekejap tuu! :D 

 dulu pergi USS, abah dengan joyah kenit takde! kali ni, complete! so apa lagik? jom lah amek gambar keluarga! yeay! :)

Mula-mula masuk je USS, kenit tu dah mintak turun dari kereta sorong! eceh, mesti tak senang duduk letew, orang lain siap boleh berlari-lari pergi amek gambar dengan maskot-maskot hebat, dia duduk dalam kereta sorong tu je..haruslah dia jeles! teehee! ;p

 Tengok tu, dah keluar dari kereta sorong, amek gambar siap nak cekak pinggang terus! bajet gangster kampung dan nak cakap "Apa Hal? Ada Hutang?" letewww! kih-kih!

Satu yang tak boleh blah, buat daku gelak guling-guling..Dia nampak banyak maskot pusing-pusing amek gambar kat situ, dia pun lari terkedek-kedek kejar satu-satu maskot! sekali jumpa Betty Boops yang sumpah gedik gila tu, terus dia hulur tangan, siap cium tangan sekali! haa..jangan salahkan adik kenit daku tu kalau kat luar negara pun masih guna adat melayu, Kalau salam orang lagi tua, mesti kena cium tangan! muahhah! 

Daku dah cakap, dia memang sopan santun! salam siap cium tangan! hahha! Bodyguard si Betty Boops tu pun takut, kot-kotlah si kenit tu nak buat apa kat si Betty tu! hehe!

 okay! Sumpah comel! Kakak Elie kau memang tak boleh lawan dah! *jom lari nanges dan tutup muka dengan bantal busuk!* hehe

Untuk kali kedua daku masuk ke USS ni, mestilah nak balas dendam habis-habisan berjalan dan berseronok di sana, sebab masa masuk USS first time dulu, tak sempat nak tawaf satu USS, umi dah suruh balik! nak-nak lagi si kenit tu kali ni, mestilah nak kena bagi dia merasa berjalan di tempat orang! barulah berbaloi dengan tiket yang dibayar! kan-kan? :)

 tak payah jakun sangat eh muka kau kenit! amek gambar perlu pandang depan, bukan pandang tepi! haa..konfem kena belajar lagi dengan kakak-kakak kau! muehehe! :D

 Ye..saya tau! mereka sangat tinggi! dan saya katik saja! owh! nampaknya bukan saya saja yang katiknya! kakak dan adik saya pun katik juga! jadi jangan salahkan umi saya yang juga kecik molek! kan umi kan? :)

Tujuan utama joyah kenit nak masuk ke USS tempoh hari sebab nak amek gambar dengan Kungfu Panda! tapi sebab hari tu, dia tak jumpa Kungfu Panda, mulalah merengek dan buat perangai! haa! memang nak kena lesing lah dengan daku kalau tengah-tengah hari buta, nak menangis dan minta dukung! grr!

Tengok muka moody si kecil bila tak dapat jumpa Kungfu Panda! kau cakap dengan daku, daku kena kesian ke, kena gelakkan kuat-kuat kat dia? kalau ikot hati, memang kasi smackdown laju-laju je! lalallala~

Daku dah kata, bila masuk USS, tak masuk semua tempat, confirm-confirm rugi! nak-nak lagi kat tempat kita, takde tempat macam ni, so bila sekali sekala berjimba-jimba, memang buat kau rasa tak nak balik rumah! heehhe

 Omaigod! Steven Spielberg punya tempat ni sumpah seronok! daku masuk dalam tu bertepuk macam orang tak hingat dunia sekejap, sebabnya macam excited gila tengok api dengan kilat depan mata! eh, tak payah  tanya mana si joyah kenit! dia awal-awal dah nangis sebab terkejut dengan semua kehebatan! hihi

eh, bukannya bila jumpa tempat best je boleh buat daku lupa rumah, tapi kalau jumpa mat-mat belang yang hensem-hensem, patut tak kalau tak pergi amek gambar bersama? owh! MEMANG TIDAK PATUT!! rugilah, kan? hehhee

Hai  mat-mat belang, esok kita jumpa di taman bunga ya? Jangan lupa contact saya di Kuala Lumpur tauu! Saya tungguuu! ngee! :)

kalau dulu masuk USS masa kali pertama, roller coaster Human dengan Cylon tak bukak lagik! kali ni, bila dah bukak, memang ramai lah yang beratur nak main benda gila tu! owh...daku lepas main macam-macam kat USS tu, kepala dah rasa nak tercabut, memang tak beranilah nak naik roller coaster lagik. memang muntah kalau naik! daku tahu tuu! Konfem! heh!

 Cukup untuk amek gambar saja ya joyah kenit? kau pun bukan sampai tahap umur nak lepas naik roller coaster tu! bila dah besar, bolehlah nak cakap kat kawan-kawan, "eleh, aku ada gambar dekat USS, kau ada?" hihi

Daku tak takut, tapi bila tengok bendalah tu berpusing-pusing sampai nak tercabut kepala, daku pun rasa berpinar-pinar bijik mata! dan pastinya bila daku dah naik nanti, kau boleh dengar daku menjerit gila vavi kat atas tu! erk?

Sebab daku dah kata adik kenit tu banyak perangai, dia memang suka buat muka kerut-kerut depan daku sebab dia tak boleh nak naik macam-macam mainan best kat dalam USS, jadi daku memang kena bawak dia pergi jalan-jalan dan amek gambar saja! tapi ikotkan hati, memang daku nak tinggal je budak kenit tu kat dalam rumah hantu! muehehhe! *Ye! kau memang kejam Elie!* :)

daku memang senyum saja! tapi dia tu, muka nak masam je! hey, umi kata kena senyum bila nampak kamera, bukan monyok-monyok saja! hahhaa

Jadi budak kecik macam si joyah kenit tu memang best kan? sebab kalau penat, boleh hisap susu dalam botol, dan tidur dalam kereta tolak! dan yang penat, pastilah kakak dia yang sorang ni! woah! kacik-kecik dia dah pandai buli kakak dia neh! Bikin wa marah seyh! grrr! 

 Haaa! dan itu dia..kakak baik yang dicari selama ini! :) Okay! dah boleh kawen! So esok, boleh lah isi borang untuk sapa-sapa nak pinang daku buat isteri, mesti daku boleh jadi isteri mithali! muehehhe! :)

ah! dah kata anak manja, mintak apa saja pastinya dia dapat! okay! daku jeles lagik! dia amek dessert feveret daku! Gula-Gula Kapas! memang bikin wa panasss! demm you adikkkkk!!

 Sesudah siap pau duit umi sebanyak 6 DOLAR, kau memang ada sebab untuk tersenyum riang! okay! fine! =__='

Begitulah kisah seorang joyah kenit kepada kakak beliau yang tinggi sikit dari beliau! geram dan bergadoh antara kami itu perkara biasa! tapi biar apa pun jadi, dia haruslah akan disayangi sampai bila-bila! :) setakat ni dia cucu paling kecil dalam keluarga, kalau daku buli dia, mesti daku kena bantai balik! so, jangan berani-berani lah kau nak lastik dia, Elie!! pfft! :D

Oit Kenit! Lompatlah! kau kata nak tinggi?! takut sangat slipper jepun tu terbang! haiyooo! tulah orang cakap pakai kasut, nak jugak pakai slipper kaler pink! ghasak kau la labuuu~

dan dengan ini, tamatlah kisah kami dari Kota Singa! Nanti ada gambar lagi, daku buat karangan SPM panjang-panjang eh?tapi kau janji kena tunggu entry lain tau! hihi! Happy Wednesday and Assalamualaikum everyone! xoxo! :)

p/s: Daku sempat beli sesuatu di Kota Singa buat seseorang di KL! eh, malu! :D

44 comments:

Mila Ahmad said...

ellie bestnyer p kota singa
mila dis week nak p holiday kt timur! ^_________^

Elie Lily said...

mila..
elie nak ikottt! hehe

KAMIHIDUP said...

seronoknya, gaya nak sama, hee. :)

Elie Lily said...

kami..
sama ke? alamak! nxt time kena tukar laa!hahha

Cik Azizah said...

elie semakin bijak bergaya sayang~~ gud job!!

syafiqakarim said...

jlesssss....
bila umi nak bawak iqa pula.eh eh.

Elie Lily said...

kak azizah..
haha..dah remajaa! hehe

Nur Atikah said...

wahh bestnyaaaaa. comel :D

♥ nana i am ♥ said...

wowwwww!super seronok punye holiday ni..akak tunggu kawin nanti minta sang suami bawak jalan sana laa :D adik elie, akk nampak awk macam bambam sikit ek?takpe, comel je ;)

budak kecil yang sama sama comel! >.<

Alkisah said...

hahaha nice entry gurl.. tapi bab adik elie cium tangan tu sangat sopan okay.. hormat orang tua katakan..

Arnorziahtul said...

elie, nak itot !! hehe..

say to easy=) said...

wah sangat best!

Shi said...

wooooooooooah..USS..!! Bestnyeeeeeeer...!!! <3

cEro said...

sangat teringin nk pegi....
mahall tak elie??

munirah said...

lama tak bace entry elie :D dah namapon adekkkk kan :D haha comel je adik elie ;)

enyheartsdiamond said...

elie! i miss you! maaf ya sebab dah lama tak ziarah elie kat sini.. sekarang baru eny ada masa nak update blog everything.. i miss you.. i do :')

hanaahmad said...

wah. best gila! aku teringin nak pergi.

L.e.e.z.a said...

amboiii~ sonoknye =D boleh x suruh sikenit tu pujuk umi bwk akak sekali ;p bole la bole la bole la

sugar2 kapas strawberry said...

seronoknya g singapore :)

Amanina said...

2 2 comel ! hehe :)

Elie Lily said...

iqa..
nak ke? nnt elie pesan kat umi eh? hehe

Elie Lily said...

atikah..
jgn jeles! :D

Elie Lily said...

Kak Nana..
haha..elie da gain weight sikit, skrg tgh on diet! heee...

nnt ajak husband kak oliday kat USS tau! syiok tu!

Elie Lily said...

alkisah..
tu terlebih sopan namanya! :D

Elie Lily said...

GJIE..
jom! ajak budak2 umah skali tau! :D

Elie Lily said...

say to easy..
mmg best! :D

Elie Lily said...

shi..
hehe..weh! rindu kau budak! :D

Elie Lily said...

cero..
sediakan rm200 untuk tiket masuk USS..:)

Elie Lily said...

munirah..
dia comot! macam kakak dia! haha

Elie Lily said...

eny..
imissyou too darls! dah abis practikal ya? :)

Elie Lily said...

hanaahmad..
kau kena pergi weh!

Elie Lily said...

kak leeza..
ececeh, macam tak igt dia baru kawen pulak kan? haha.pergi dgn hubby la..pujuk la diaaa...heheh

aiNa yaZiD said...

hye dear~! amboi seronok nye p kota singa..=) Universal studio mmg best.

Elie Lily said...

Lynn..
syiokk! jom g sama! :D

Elie Lily said...

amanina..
u pun comel! :)

shida'R said...

bestnyer..pegi sana..comel jerk mereka nmpak happy ^_^

Namee Roslan said...

serious, nmpak sgt teruja. nak gi juga lah nnti . :D

ekabukanmakcikkau. said...

wuihh joyah beso dikelilingi lelaki idaman ke tuhhh? hhahahha

L.e.e.z.a said...

xsyiok la honeymoon kat situ, situ jalan2 dgn kawan2 mesti bestkan ;p nak ajak kamu lah! =D ngeee~

Elie Lily said...

syida r..
mesti mau heppy! taknak sedeyh2!:p

Elie Lily said...

namee..
jom! kita g sama2! :D

Elie Lily said...

ekabukanmakcikkau..
haruslah! kau jangan jeles! :D

Elie Lily said...

kak leeza..
jommm! kita beronggeng sama-sama! :D

Elie Lily said...

kak aina..
best! pening kepala main segala benda! haha