Monday, November 7, 2011

Berkorban Apa Saja...

Salam kalian... :)

Pagi-pagi buta seawal jam 4 pagi daku dah tengok umi bertukang di dapur! ketung-ketang-ketung-ketang bunyik periuk belanga berlaga! memang kalau ikotkan seperti menganggu tidur orang yang lain! namun itulah pengorbanan seorang ibu yang mahu menyiapkan hidangan istimewa untuk suami tercinta, anak-anak, dan keluarga tersayang!

Seusai solat sunat Aidiladha, abah pula terus keluar dengan baju sesantai habis! untuk apa? menumbangkan lembu sebanyak 7 ekor di surau berdekatan! pergh! keluar rumah seawal pagi, balik selambat petang yang boleh! itulah kata orang, pengorbanan seorang bapa untuk bawa pulang daging korban untuk sajian kepada keluarga!

wah! bila dipikirkan semula, barulah terasa begitu hebat dan besarnya pengorbanan seorang ibu dan bapa kepada anak-anak dan keluarga! sadis juga bila memikirkannya! dan mungkin begitulah juga maksud berkorban sempena Hari Raya AidilAdha ini! 

Salam AidilAdha, 

buat Muslimin dan Muslimat yang menyambutnya! :)

bersederhana saja di hari mulia! itulah dia perintah Tuhan yang kuasa! lagipun hari raya AidilAdha, kerjanya hanya duduk di rumah saja! jadi buat apa bergaya bagai nak gila? kan-kan?

Btw, malam ini bakal ada sedikit takbir di rumah, jadi kalian semua, jemput-jemputlah datang ke rumah daku ya? Ada rezeki, dapatlah kalian makan daging dan ayam bakar serta nasi arab! eh, Air tangan umi yang kesedapan, takkan nak lepaskan macam tu saja? jadi? jemput-jemput lah ya? :)

Sekali lagi...

Salam AidilAdha buat semua! :)

p/s: terpikir sejenak, apakah pengorbanan daku kepada ibu bapa dan keluarga? hurmm!

30 comments:

cik chinta said...

jauh r nk datg..T_T selamat hari rya aidiladha jugak.

syafiqakarim said...

iqa selalu tak jadi diet bila balik rumah.air tgn mak mak sedunia mmg sedap.kahkah

salam aidiladha yang

Yatt S. said...

ada takbir? 1st time dengar Aidiladha ada takbir di rumah. amazing.

btw, nasi arab? oh my. sedapnya!!!

Pocket said...

ayam bako n nasi arab!!
pergh!!
dagin nya lagi!!
memang bersederhana kamu:D

hey hey!! lawa gambar.

Azlan Hasan said...

Selamat Hari Raya..hehehe..ade takbir kat umah??wah..mesti meriah...heheh

Regards,
-Strider-

tieha ismail said...

comel elie...auwww~

nub said...

slamat korban!

Alkisah said...

salam aidiladha juga buat kamu

Namee Roslan said...

wah awalnya ummi kamu masak. :D hehe. itu lah pengorbanan mak kita kan. :) selamat hari raya pretty elie :)

YNA said...

salam aidiladha dear :)

Ihsan Arifin said...

kenyang perut makan daging saja raya ni ;)

fadh leyanie said...

salam aidiladha,,:P banyak makan daging munggu ni keh3

nazirulhazwan~ said...

Samat raye.ngorat bley?hehe

Ain Zulaikha said...

salam aidil adha, wah cantik baju :) n awal nya mak elie masak kol 4 pagi.. :)

Yatie Musa said...

alaaa. ni kira terlambat ke nak ucap salam aidiladha? wuwu.

pos lauk ke sini boleh? hiksss. kbai



ehh ade tag kat blog sis. kalau da jwb bgtaw taw..taw. =)

Elie Lily said...

cik chinta..

sokay la sayang! salam aidiladha juga ya? :)

Elie Lily said...

iqa..
elie pun sama iqa! air tgn mak kot! sapa boleh lawan? haha

Elie Lily said...

yatt s..

ada! nasi arab dah nak abis! hehe

Elie Lily said...

pocket..

gmbar? haha..flash terlebih tu! hehe

Elie Lily said...

azlan..

meriah dgn org n meriah dgn lauk! hehe

Elie Lily said...

tieha..
yeke? time kasih sayang! ;)

Elie Lily said...

nub..
kau pakai baju merah ea?
jaga2! :p

Elie Lily said...

alkisah..
salam aidiladha juga buat bro sekeluarga! ;)

Elie Lily said...

nameee..
umi tak pandai masak lambat2..dia kata leceh! ehhehe

Elie Lily said...

yna..
sme goes to you kakak! :)

Elie Lily said...

ihsan..
hahha..takpe, bukan selalu.. :p

Elie Lily said...

fadh leyani..
baik2..takut kolestrol naik! ;)

Elie Lily said...

nazirul hazwan..
salam raya juga..
eh nk ngorat? isi borang eh? ;p

Elie Lily said...

ain zulaikha..
pukul 4 tu mmg masa yg selalu umi bgun untuk masak sayang! ;)

Elie Lily said...

yatie,,
bg alamat yatie..nnt elie pos lauk! :p