Monday, September 26, 2011

Tentang Angka TIGA!

Salam kalian.. :)

Kami tak seperti pasangan kekasih yang lain! yang boleh bertemu, bermanja-manja, bercanda mesra dan bergurau senda hampir setiap minggu..

ITU BUKAN KAMI! 

kami jauh..seorang di darat, seorang di lautan!

even we has less talk..

less hellos..

less stories..

less greeting..

but our love..

 will never be LESS! :)

ini antara segala yang manis yang terjadi dalam tempoh 3 tahun bersama! Eh, jangan tanya yang pahit-pahit lah! itu isu sensitif! Harap maaf! :)

3 tahun bersama, hampir segala pahit manis kami cuba untuk hadapi bersama! tidak bertemu selama hampir 6 hingga 9 bulan, daku sudah cukup masak dengan asam garam berjauhan! jika ditanya bagaimana hidup sebagai seorang kekasih kepada beliau yang bergelar tentera laut,yang mana sentiasa perlu berjauhan dan perlu hidup seorang diri dan memegang status Single Sementara, jawapannya hanya satu..iaitu..

BERSABAR!

hendak bersabar dengan setiap keadaan yang tidak menentu, sangat memeritkan tahu? tapi jika tiadanya kesabaran dalam setiap perhubungan, tidak mustahil ia akan berakhir dengan sebuah cerita yang hanya sia-sia! Usah tanya kami adakah tidak pernah bergaduh dalam perhubungan..kerana jawapan pasti-pastinya...

PERNAH! 

kalau kau tak pernah bergaduh dengan pakwe atau makwe sendiri, kau adalah insan yang cukup bertuah! tapi kalau tak bergaduh langsung, amatlah membosankan hidup kau tahu?! ikotkan secara jujur, kami pernah bergaduh sehingga tiba satu tahap inginkan perpisahan! tapi syukur, mungkin rezeki dan jodoh kami masih panjang dan terus diizinkan oleh DIA! 

Semoga perhubungan ini terus mekar dengan senyuman dan tidak akan mati dalam ingatan...

Kalian doakanlah kami ya? Andai ada rezeki, adalah bunyik kompang dipalu dan nasi minyak dari air tangan ummi sendiri beberapa tahun akan datang nanti! teeheee! :D

Selamat . Untuk . TIGA . Tahun . Bersama, Noddy!

I . L . Y . S . M! :)

P/s: Tidak mahu terlebih berangan-angan selepas 3 tahun! takut akan segala kemungkinan..

57 comments:

Thumbelina Iena said...

Happy 3rd Anniversary! =)

YNA said...

happy 3rd anniversarry :-D


3 tahun mmg cukup lame dan perlukan byk kesabaran.. tahniah sbb mampu bertahan.. kitorang yg baru setahun lebih nie pun dah berapi rasanya tapi SABAR mmg kunci utama, alhamdulillah..

smg bahgia selalu ye?

amri lawak kelakar said...

dah 3 tahun ye..bolehla kawen cepat2.hehe

Cik Azizah said...

tahniah laling...itulah pengorbanan sebenar dlm bercinta...

sis sendiri nak hampir 9tahun ni mcm2 dugaan...huhuhu eh amirul tu kawan sis ms sekolah dulu...hehehe

Mila Ahmad said...

wah sweetnyer..mila doakan semoga hubungan berkekalan hingga akhir hayat ^___^

ila said...

3 thn.lame tu
smge bkekalan =)

Leo "Ricky" Huzair said...

hebat. tahniah. :)

Doktor Love said...

happy aniversary Elie dan Noddy

syahirooAhmad said...

Amin.. Moga kompang kan berbunyi nantie... :D dan jemputan harus sampai ke saya ya! haha

Elie Lily said...

thumbelina iena..
time kasih sayang! :)

Elie Lily said...

yna..
sabar itu kunci utama kejayaan! selamat untuk kamu jugak! :D

Elie Lily said...

amri..
fulus tarak maa! :p

Elie Lily said...

kak azizah..
9 tahun? wow! hebat kot!
owh..kawan lama eh? nnt elie cakap ngn amirul eh..ehehe

Elie Lily said...

mila..
time kasih untuk doa tu mila..
masin mulut mila, kawen la kami! heheh

Elie Lily said...

il..
tenkiu soo much! :)

Elie Lily said...

abg leo.
time kasih senior! abg cepat-cepat cari girlfren, kawen! :D

Elie Lily said...

atein..
time kasih atien..
doakan untuk atein n ery jugak! :)

Elie Lily said...

shahiroo..
ahhaha..semoaga berbunyik la kompang nnt!:D

Leo "Ricky" Huzair said...

Err....girlfren byk.

spatutnye.."cepat-cepat cari duit, kawen!"

Fawa Ja'afar said...

3tahun. Okay lah tu. Harap cepat kahwin. Hihi :D

L.e.e.z.a said...

alhamdulillah dah 3 tahun.. ha! abis study suwuh cik abe meminang k ;p haha~ orang laut ni byk duit, boleh cepat-cepat langsung =D nganga~

Elie Lily said...

abg leo..
gf banyak?
mmg banyak pun kan? :p

Elie Lily said...

fawa ja'afar..
kalau ada jodoh, ada yg meminang, kawen la kami ya sis? :D

Leo "Ricky" Huzair said...

hahahha....waklu

Elie Lily said...

abg leo..
betul kan elie cakap?
haha

nub said...

hehee =)

Leo "Ricky" Huzair said...

yup...

kawan pompuan mmg la byk ngeng....

Elie Lily said...

nub..
aku tahu kau suka senyum :)

Elie Lily said...

abg leo..
elie salah orang kan? :)

Leo "Ricky" Huzair said...

mungkin...

Elie Lily said...

abg leo..
ah..ada mungkin2 pulak!
malu la tu nk mengaku!
ceh! :)

Leo "Ricky" Huzair said...

ye...mmg salah org la.

Abg mne ade kwn pompuan byk...

Elie Lily said...

abg leo..
ah! kan da cakap..abg ni cakap tak serupa bikin! mula2 kata ramai kawan pompuan..sekrang kata tak pulak!
alahai!

Leo "Ricky" Huzair said...

amenda alahai?

abg pn x sure sbnrnye byk ke x...

Elie Lily said...

abg leo..
heh! yg penting elie salah sorang yg tergolong la kan?
ala..cakap jela...hehehe

Leo "Ricky" Huzair said...

malas nak gado....

Elie Lily said...

abg leo..
eh, da mengalah?
macam bukan abg leo jek..
hahahha

Leo "Ricky" Huzair said...

dah...klu smpai sudah Ily xmo mengalah

Elie Lily said...

abg leo..
terima kasih kerana angkat bendera putih! :)

Leo "Ricky" Huzair said...

Menunggu masa bile Ily akan pernah mengalah...

Elie Lily said...

abg leo..
takkan pernah mengalah.. :)

Leo "Ricky" Huzair said...

Ily yg degil sbnrnye....

Elie Lily said...

abg leo..
kan dah cakap, dari senior,turun ke junior,.ni lah hasilnya! ;)

Leo "Ricky" Huzair said...

maybe la...

Senior Ily bkn sorg...

Elie Lily said...

abg leo..
mmglah..tapi yg sanggup bg pembelajaran kat elie hanya abg sorang.. :)

Leo "Ricky" Huzair said...

Jgn nak mengada...

sape jek x sanggup bg pembelajaran kt Ily?

Elie Lily said...

abg leo..
apa mengada pulak?!
betul la! abg je rajin bg elie belajar bnda2 baru ni..senior lain kan mana kenal elie..abg je kenal elie.. :)

Leo "Ricky" Huzair said...

eh?

kate famous?

Elie Lily said...

abg leo..
femes memang..tapi senior lain kan ada yg perasan ag femes dari elie ngn abg..sebab tu la.. eh-eh? :)

Leo "Ricky" Huzair said...

ehe...mcm tau jek pernyataan itu ditjukn utk sape

Elie Lily said...

abg leo..
eh? tak cakap sapa2 pun.. :)

Leo "Ricky" Huzair said...

mmg la...tp abg tau sape

Elie Lily said...

abg leo..
siapa ya agaknya?

Leo "Ricky" Huzair said...

biarlah rahsia...

Elie Lily said...

abg leo..
tah-tah kita memikirkan orang yg sama? kot? haha

Leo "Ricky" Huzair said...

If and only if we have the same wavelength....

Elie Lily said...

abg leo..
if n only if laa.. :)