Thursday, September 22, 2011

Notis Untuk Juniors!

Salam kalian... :)

Ini adalah sebuah notis ringkas untuk tatapan para junior!

Ke hadapan para junior yang disayangi...

Saya yang berdiri di atas nama Elie, atau kalian gelarkan sebagai Kak Elie, merangkap Biro Disiplin, ingin memohon maaf atas segala tingkah laku atau segala tutur kata yang dilontarkan kepada kalian semua sepanjang hampir seminggu lebih menjadi fasilitator di Minggu Destini Siswa, sesi September yang lalu..

Bagaimana muka yang mudah tersenyum dan ketawa besar ini boleh menjadi Biro Disiplin? kau nak tahu? tanyalah junior-junior di Uitm Puncak Perdana! teeehee! :p

Sebagai Biro Disiplin, saya tahu pasti ada dalam kalangan kalian yang hampir-hampir membenci saya sebagai seorang kakak fasi yang garang! kalau dihitung kira, saya anggarkan pasti separuh dari kalian semua yang mahu bagi sidekick pada saya sebab saya suka jerit-jerit dan marah-marah kalian semua, kan-kan? 

masakan tidak, setiap hari, seawal jam 5 pagi lagi saya sudah berlari ke setiap blog siswi dan siswa untuk ketuk pintu rumah kalian semua malah terus menjerit-jerit dan mengejutkan kalian bangun untuk solat subuh! Saya pasti pada waktu itu ada yang memaki hamun Biro Disiplin ini di dalam hati! yelah! orang tengah sedap mengulam mimpi enak di katil empuk masing-masing, tiba-tiba sudah disergah untuk solat berjemaah! alahai!

 Hanya boleh tersenyum di belakang para junior, memang buat diri sendiri jadi seperti orang lain! pelik-pelik-pelik! *garu kepala 20 saat!*

Untuk pengetahuan adik-adik yang disayangi, saya sendiri tidak tahu mengapa saya diberi tugas sebagai seorang Biro Disiplin, yang sememangnya perlu garang, tidak boleh tersenyum dan sentiasa perlu mengetatkan muka selama hampir seminggu  minggu orentasi berlansung! Jika diikutkan, saya ini mudah saja tersenyum ,dan manja orangnya! Ketawa saya juga besar, malah kuat lagi! Amatlah sukar untuk saya menjadi seorang yang garang pada adik-adik semua! Tetapi berkat pengalaman menjadi seorang fasilitator di minggu orentasi sebelum-sebelum ini, akhirnya saya berjaya juga menjadi seorang Biro Disiplin yang sentiasa ditakuti!

Tehee! :)

Lantas, segala adegan marah-marah, jerit-jerit yang saya lontarkan pada kalian semua amatlah saya kesali! Sememangnya amat pelik jika seorang Biro Disiplin perlu menjadi seperti Biro-biro lain yang boleh tersenyum mesra dan ketawa besar di hadapan para pelajar baru! Seharusnya kalian tahu, ini semua atas bidang kerja ya, wahai juniors!

Ditugaskan menjadi seorang Biro Disiplin pada kali ini, banyak benda yang terpaksa saya alami, seperti presentation akhir semester bersama rakan-rakan kelas, kaki juga bengkak dan melecet disebabkan asyik berlari dan berjalan, mata menjadi seperti beruang panda disebabkan tidur yang sejam sahaja pada setiap hari, malah yang paling sedih, saya terpaksa melupakan sejenak blog sendiri untuk hampir 2 minggu lamanya! :( tetapi, disebabkan komitmen tinggi pada tugas yang diberikan, seharusnya saya lakukan dengan sikap yang professional! barulah dikatakan mahasiswa berjaya! tak gitu semua? :)

Maka sebelum mengakhiri notis ini, sekali lagi saya mohon maaf atas segala tutur kata saya yang mungkin membuatkan anda terasa hati, tersinggung sehingga mungkin mmebenci saya, saya pohon maaf dari hujung rambut hingga hujung jari kaki! Saya sayangkan anda semua sebagai rakan-rakan baru dan adik-adik yang menjadi keluarga di kampus yang sama!

dan A Million Thank You untuk kalian semua kerana kerjasama yang diberikan sepanjang minggu orentasi yang lalu! Saya seronok bertemu dengan keluarga baru saya, iaitu kalian semua!

Selamat Menjadi Pelajar Baru ya Wahai Juniors?! :)

Salam Sayang...

Kak Elie, @ Biro Disiplin yang manis dan comel, tetapi garang! :)

Ehem! Dakulah Biro Disiplin yang garang tetapi baik hati tuuu!
Roger and Out! :)

**************

Daku harap notis di atas sudah cukup membuatkan kalian mengerti mengapa daku berdiam diri dan menghilang untuk seketika waktu di belog sendiri! Menjadi fasilitator sebagai Biro Disiplin di minggu orentasi pelajar baru yang lalu, maka tugas sebagai seorang senior tahun akhir selesai akhirnya! dan kalian...

Tunggu daku untuk kembali beraksi di belog Elie Fibresz ini ya? :)

teeeheee!

p/s: Garang-garang daku ada manisnya! tak gitu juniors? *muntah hijauuu!!*

63 comments:

Pocket said...

pocket tak intimidated langsung!
tp mungkin untuk junior yang bebaru masuk, pastinya takut ngan walkie talkie itu, kena hempuk kat telinga memang sakit :D

heheheh...

suka rambut yang malu malu ah nak cecah bahu itu, :D

Cik tikah said...

nice ar uniform. hehehe...

Namee Roslan said...

saya senior yg pemalu. hehe, jarang tunjuk diri. :P erk boleh ke macam tu?

Kaio said...

oh. ini lah senior yang suka buli junior tu ye. meh sini kau. aku pulas telinga! hahahah

www.kaio.my

tieha ismail said...

hueewwwaaa boleh bayang kegarangan elie...!!!!

sugar2 kapas strawberry said...

ohh u yg torture junior2 eh??hehehe..
ala standardlah kalau kena marah dgn biro disiplin kalau buat salah.nama pon disiplin kn

Just Danial 'Classic' said...

uuuuwww..... akak disiplin.. macam abg gak la dlu... feymes kot abg skang... tapi.. tula.. muka garang kot.. elie pun takut kot... hahhaha

Aimi Rosli said...

ehhhhh, gambar bawah tu macamana tiba-tiba rambut panjang. haha.

Leo "Ricky" Huzair said...

garang gak arr....

IsmailDotCom said...

macam mane agaknya rupa kalau marah tuh leh tunjuk sikit??

Cik Azizah said...

peh..nmpk je lembut garang rupanya..hehee

Iryns said...

hemohemohemo ! Takutnye~ jgn membuli suday :D

amranaiman said...

xmo garang2 x comey lor ^_^

nazirulhazwan~ said...

Hai akak garang.haha nak ngorat bley?

ZORA said...

wooo..fasi kat UITM..perghh..nak blaja kat sne gak la..hahaha

nub said...

kihkih. garang la sangat an

sYafIk-wAy said...

ngah menjalani orientasi nihh .. haduiii

Aku Si Pujangga said...

haha.. pujangga ni senior kamu la.. haha..

syahirooAhmad said...

Ouh nih la rupanya mahluk yang wat bising kat puncak perdana tu.. sampai kampung budiman dgr suara hang. lalala. :D

Elie Lily said...

pocket..
takyah takut sangat la..
elie garang-garang manja je..
hahaha...

rambut tu makin serabai la..heee

Elie Lily said...

cik tikah..
nak pinjam ke uniform tu?
hehehe

Elie Lily said...

namee..
kalau pemalu, abislah kena pijak ngan junior!ahha

Elie Lily said...

kaio..
hahha..piat telinga?
nak kena jerit ke haa?
hahah

Elie Lily said...

tieha..
macam mana garangnya tu?
ahhahha

Elie Lily said...

sugar-sugar..
hahha..elie garang2 manja je..
biro disiplin yang garang, tapi baik hati kan..
teehee!

Elie Lily said...

abg dann..
tengok muka abg pun leh buat elie terkencing tau! garang sangat! padahal perangai nk buat lawak jee!
hahaha

Elie Lily said...

aimi..
magik kot!
hahah

Elie Lily said...

abg leo..
pernah tgk ke elie garang?
haahha

Elie Lily said...

ismail..
mana boleh tunjuk...kena spontan!
haha

Elie Lily said...

cik azizah..
lembut dan garang..balance la kan..
hahha

Elie Lily said...

amraaiman..
tak comel pun kalau manis2 pun..
kan?
hahaha

Elie Lily said...

nazirul..
nak kena tembak dengan senapang gajah noddy ke?
hahha

Elie Lily said...

zora..
jom! jadi junior elie!
ahha

Elie Lily said...

nub..
diam kamu!
hahha

Elie Lily said...

syafik-way..
yeke?
gudluck yaw!
hahah

Elie Lily said...

aku si pujangga..
yeke?
whatsup senior!
hahha

Elie Lily said...

shahirooahmad..
yeke?
awwww..maaplah..
terkuat pulak sorenya aii..
hahha

Leo "Ricky" Huzair said...

pernah

Elie Lily said...

abg leo..
jangan tipu! heh!

Leo "Ricky" Huzair said...

dpt duit ke klu menipu?

xde kot....

Elie Lily said...

abg leo..
elie garang dgn abg je kot! tu pun buat2 garang.. salu kan elie gedik2 je..abg yg kata laaa... :p

Leo "Ricky" Huzair said...

Abg yg kata?

tuh pn abg buat2....

Elie Lily said...

abg leo..
hah! tak tetap pendirian!
ceh!

Leo "Ricky" Huzair said...

ape hal plak?

btul la ape abg ckp...

Elie Lily said...

abg leo..
bukti??

Leo "Ricky" Huzair said...

ISh....semua bnda nk kene explain.

lampi btul tau...

Elie Lily said...

abg leo..
lampi?? buat-buat je kot! :)

Leo "Ricky" Huzair said...

cover....

Elie Lily said...

abg leo..
cover? hahahha
belajar dari abg kan.. senior yg berjaya katanya :)

Leo "Ricky" Huzair said...

hello?

ape jek yg Ily blaja drpd abg?

Cinematic Communication tuh yek ar...

Elie Lily said...

abg leo..
tgk2! orang da cakap dulu..apa yg elie belajar dari abg..lupa la tuu...
owh..abg kan memang sentiasa lupa kalau borak ngn elie! macam lah elie tak kenal abg leo huzair! ;)

Leo "Ricky" Huzair said...

ye...abg tau la ape yg Ily blaja...

tp cover tuh abg x penah buat...Ily blaja ngn sape ntah pstuh ckp abg lak.

Bukan lupe ok?

Elie Lily said...

abg leo..
tanpa abg sedar abg da pun cover!
hah! :)

Leo "Ricky" Huzair said...

benda btul kot...

mana ade cover...

Elie Lily said...

abg leo..
kononnya! ceh!

Leo "Ricky" Huzair said...

kononnya ape?

btul la kan?

Elie Lily said...

abg leo..
apa benda niiii????
hahaha

Leo "Ricky" Huzair said...

dah2...merapu byk Ily ni

Elie Lily said...

abg leo..
semua sebab abg!grr!

Leo "Ricky" Huzair said...

hidup jgn asik nk salahkan org...

Elie Lily said...

abg leo..
wow! takutnya! :D

Leo "Ricky" Huzair said...

Terima kasih

Elie Lily said...

abg leo..
sama2 kasih! :D