Monday, August 22, 2011

Air Tangan Ummi!

Salam kalian... :)

Daku baru sahaja pulang ke rumah dari kolej 3 hari yang lepas...tak sempat nak panas bontot kat tilam empuk di bilik sendiri, kejap lagi dah kena berkemas semula untuk pulang ke kolej! sadis kan? T_T

Dah lah dengan minggu ni memang kerja menghadap asgment je kat rumah, memang tak puas langsung nak duduk bawah ketiak ummi untuk bermanja-manja! teehee! dan mungkin ini kali terakhir daku balik rumah untuk cuti wekend sebelum balik bercuti raya nanti selama lebih kurang lima atau enam hari je! Woi! baca betul-betul..daku cuti raya tak sampai seminggu woi! *nanges tersedu-sedan!*

disebabkan cuti raya daku sekejap dan rasanya dalam raya ke 4 atau 5 dah kena balik kolej atas urusan sebagai senior tahun akhir, peluang balik umah untuk cuti sekejap ni memang tak boleh dilepaskan macam tu je! sebab tu awal-awal lagi dah bagitau ummi macam ni..

Ummi..Raya ni orang tak boleh cuti lama! Ada kerja kat kolej!

mungkin dah paham dengan anak daranya yang sumpah bakal sibuk lepas raya ni, jadi ummi memanglah rajen masak sedap-sedap untuk lauk berbuka tapi menu macam dah hari raya! dan kalau dah makan air tangan umi, haruslah kenyang sampai perut rasa nak meletop-yang mana bila meletop bunyik macam mercun pop-pop! teehee! :D

 Kau pernah tengok nasi kaler kuning menguning macam padi dah masak tak? Haa..Ini Nasi Arab! Lepas dah pergi umrah dan haji dulu, ummi rajin gile buat nasi arab kalau time raya! Maybe nak bagi anak-anak dia nanti dapat kawen dengan orang arab kot?! erkk? ^_^

Kau tahu apa, bukan senang nak tengok umi bakar kambing kalau buat lauk berbuka puasa! memang terharu betul lah bila tengok umi pergi pasar semata-mata nak bakar kambing untuk daku yang bakal cuti sekejap ni! hahaha! 

Owh kejap-kejap! baru daku tahu, tadi umi bukan bakar kambing untuk daku, tapi untuk kakya! T__T cheh Elie! jangan mimpi di siang hari! kau tak makan kambing kottt!! teehee!

orang kata kalau makan kambing, badan cepat panas! yeke? patutlah daku tengok orang yang makan kambing salunya cepat berpeluh! mungkin kalau makan banyak-banyak, peluh dorang boleh penuh satu baldi kott, pastu wat mandi semula! haaa...idea yang bagus Elie! kan-kan? :p

owh! Maap-maap! terlupa nak bagitahu! kalau nak baca entry daku ni, kena tunggu lepas waktu bukak puasa! kalau tak nanti  masing-masing dah tak larat nak telan air liur sebab tengok makanan-makanan sedap! Tak pasal-pasal daku kena tanggung dosa kalian yang terbatal puasa! *OMG! Tak mampu denn! dosa sendiri pun tak terkira!* heeee

okay! bye semua! Puasa! jangan tak puasa tau! :)
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
  
CHOPPP!! 

:
:
:
:
:
:
:

Sebelum terlupaa...

petang tadi daku berbuka dengan Ayam Bakar! :D

Peh! Air tangan ummi memang terbaik lah!

okay! bye-bye! teehee!

Cakap lah hai-hai kat kepak ayam tu! mana tahu dia lambai semula ke apa? heheheh

Selamat Berpuasa semua! :)

p/s: percubaan ke berapa kali untuk tak makan banyak-banyak...FAIL! pffft!

42 comments:

amranaiman said...

adeh sdapnya.. terliur~~ slrppp

Pocket said...

kalau makan kambing buleh panaskan badan, maka makan lah bebanyak, moga badan dipanaskan ke tahap lebur untuk lemak lemak degil tu, dan lancar sikit perjalanan darah kamu.

moga kurang peluang utk kena stroke pasal heart failure :D

kambing!! pocket lemah sikit tengok kambing nih, kira nak hantaaaam jer :D

Hanz Lee said...

kambing tu kalau dapat kat aku mmg xkan pandang kiri kanan lah. tp klu jumpa kawan kat luar aku akan tegor. ad org tu lgsg x pandg kiri kanan. haha

dayah aziz said...

wah...slamat bpose elie..;)

L.e.e.z.a said...

owh! nasi arab lagi T__T akak xpandai makan kambing jd xnikmat la makan nasib arab =( huhu~ aritu makan sikit je dgn ayam bakar..
p/s: penah gak merase beraye time study, sgt sedeh kan.. cuti xcukup!!!! T__T

AdaApe..? said...

adoyai..sdapnye kambing n aym...yup mmg mkn kmbing bdan pnas.. ;)

cEro said...

sbb entri ni dibaca masa tghari,
meleleh air liur tanpa disedari...hehhe

♥ nana i am ♥ said...

adoi~ sampai part ayam memang faillll lahhh T__T sodap nyooooo~!adik elie, raya nanti jangan lupe jemput akak beraya umah pastu mintak tolong ummi awak masakkan camni buleyyyy :D

Far8 budak baik said...

kita sama lahh wehhh..
tak leh raya lama lama...
aku memahami ape yg kau rasa..
cewahh hahahaha..
tapi tu ar..mmg akan
masak sedap2..pastu byk gile..
mula lahh terhuyung hayang solat terawikh..ekeke

Namee Roslan said...

nasib baik saya baca entry ni lepas berbuka so xdelah rasa teruk sgt! heheh, :) em, ajak family awak balik campus sekali lah! hiks :) boleh sambung raya lagi! :D

Sophie Al-yahya said...

alamak..terliurnyaaa tengok..

misyamissyou said...

perghh..kambing bakar la sedap!

Ain Atika Zailani said...

perrgghhh cedapnya lauk pauk...

enyheartsdiamond said...

hee.. sedapnya! perut da meronta-ronta ;)

Sarah Mohd Saleh said...

auwwwww...terliur tgk ni yunk..wuwuwuuw

bighagenjo said...

takpelah, asalkan dapat balik kan kan kan. hehe

Elie Lily said...

amranaiman..
ops! basah sudah blog elie! :D

Elie Lily said...

pocket..
elie tak pandai makan kambeng! pocket ajarkan lah! hehehe

Elie Lily said...

paan..
tak yah nak cakap orang la! kau yang jalan menonong je! ada masalah katanya! grr!

Elie Lily said...

dayah aziz..
selamat berbuka puasa pulak lah! hehehe

Elie Lily said...

kak leeza..
hahaa..meh daatang umah elie makan nasi arab ngn ayam bakar! :)

p/s: sedih mmg..tapi sabar je la labuuu! :D

Elie Lily said...

ada apa..
dats y elie tak makan kambing! ;)

Elie Lily said...

cero..
alahai..kasi lap itu air liur naaa! :p

Elie Lily said...

kak nana..
takdak hal lah! jom bawak satu kampung datang umah raya ni k?
kita kasi gegar umah elie! :p

Elie Lily said...

far8..
kau boleh jadi geng aku la kalau macam ni! hahhaha

haa..tapi part yg terhuyung hayang time terawih tu, aku bukan geng kau la nampknya! :p

Elie Lily said...

nameee...
hey..idea bernas! bawak family balik kampus..hah! bakal dipikirkan sebentar lagi! hahaha

Elie Lily said...

sophie..
lap cepat! meleleh da! hhhehe

Elie Lily said...

misya..
nak ke?
hehehe

Elie Lily said...

eny..
raya nnt jangan lupa datang umah! :)

Elie Lily said...

kak sarah..
sabar kak! iman masih kuat kan? :p

Elie Lily said...

ain atika..
jom makan sama2! nak tak? :P

Elie Lily said...

bighagenjo..
betul-betul-betul! :D

Bob Merley said...

meleleh air saliva gua. gua mau nasi arab and kambeng bakar jugak!!!

Encik Psychopath said...

kepak ayam tak elok makan byk2. (jeles)

Elie Lily said...

bob marley..
meh la datang umah raya nnt! :)

Elie Lily said...

encik psychopath..
cakap jela nk kongsi! heheh

Caythrine Amanda said...

sedap giler ayam bakar tu! feveret sudah...haish geram!

L.e.e.z.a said...

ni kene dtg ni ;p akak datang dgn kak nana! haha~ masak bayak2 taw nak tapaw skali ;p haha

Elie Lily said...

cathryne..
aha! jom datang umah..leh makan ayam bakar! :D

Elie Lily said...

kak leeza..
boleh2..bawak satu kampung skali tau! t elie soh umi masak banyak2, makan sampai esok pun takpe! hahaha :D

Si Pujangga said...

wah sedapnye!!

Elie Lily said...

si pujangga..
nak ke? hehehe