Monday, July 18, 2011

Pencinta Makanan Yang Tegar!

Salam kalian... :)

Hello semua! Nama tuan belog ini, Elie! Dia rasa sape-sape yang masuk belog dia, tentu tahu sapa nama dia kan? tapi dia nak bagitahu jugak, sebab dia suka bila orang sebut nama dia Elie! walaupun ada yang panggil dia Elie comot! Teeehee! ;)

Elie cakap dia memang tak tahu nak pose macam mana lagi sebab walaupun dah macam-macam pose yang dia buat, tak pernah satu pun masuk muka depan Kosmo atau Berita Harian! sobss!!

orang kata dia macam budak kecik, sebabnya dia memang tak punya kaki yang panjang! tapi orang tak tahu, walaupun dia kecik, tapi perut dia besar! sebab dia suka makan! kalau nak tahu, dia antara mereka yang bergelar Pencinta Makanan yang TEGAR! ;)

sebab tu jugak dia memang boleh telan semua makanan sedap masuk dalam perut ni walaupun dia tahu perut dia tak boleh nak tampung makanan banyak-banyak sebab nanti mesti dia rasa perut dia macam ada bantal besar yang keras dan tak sedap untuk dipeluk dan di landing-landing!! kih-kih!

dan percaya tak semalam dia dah pergi melantak semua makanan sedap kat Crowne Plaza Mutiara untuk kali kedua? biasalah, kalau nafsu makan dah mencecah sampai ke tahap maksima, siap dengan godaan setan-setan gondol yang berleluasa, memang tak payah cakaplah nak makan hidangan yang mana satu! sumbat saja dalam perut, janji kenyang! yeah!! :D

I've told ya this all is superb Yummies! ;) cuba tengok steak tu, memang walaweh! dan tengok pulak seafood goreng kat bawah tu, pergh! bila makan memang macam makan cikedis je! masuk bab desert tak payah cakap lah..buah-buahan memang kalerful abis! menjilat jari wa cakap lu!! :D

hah! sekarang kau cakap dengan aku..kau percaya tak yang Elie dah telan semua bendalah yang memang kesedapan tahap gaban tu?! hahaha..memang kerja Elie lah yang melantak semua rezeki tu..tak payah suruh-suruh dah, dia awal-awal lagi dah usha makanan mana dia nak sapu dulu! sampai juling-juling mata dia tengok makanan yang hebak-hebak! teehee!

makanlah banyak-banyak Elie...sat lagi kau pergi timbang berat badan kau, tengok da naik bape kilogram! pastu jangan pulak kau jerit-jerit cakap kau dah gemuk! booo!

Percaya atau tidak, kalau masuk bab makan, memang semua orang akan gembira macam Malaysia baru lepas menang Piala Dunia! kan-kan? kalau tak percaya, cuba tanya pada WZulhilmi! Melalui bacaan dari belog dia, daku tahu dia memang pencinta makanan yang sejati! teehee!

Ehem! ada sesiapa yang tak suka makan macam Elie ni? kalau ada, kau bagitahu kat dia, Rezeki jangan ditolak, bala jangan dicari! Kau tahu tak dekat Palestin tu berapa ramai yang kebulur tak dapat makan? yang kita kat negara aman damai ni apahal tak suka makan pulak?! ceh!

Hello peeps, selagi negara masih sejahtera ni, berbahagialah kita dengan segala nikmatnya! esok lusa kalau dah gado sana sini, makanan pun susah nak jumpa, time tu baru kau tahu betapa hebatnya nilai sebutir beras tu! sebab tu jugaklah kalau dapat makan makanan yang sedap-sedap sekarang, kita kena bersyukur dengan segala nikmatNYA! takut nanti tak merasa dah lepas ni! *mintak simpang malaikat 44!*

tapi makan banyak-banyak pun, jangan sampai lupa kan orang belakang! dan makan biar berpada-pada! jangan pulak lupa yang makan itu untuk hidup, bukan hidup untuk makan! barulah boleh menyahut seruan Kempen Sihat Sedunia! betul tak-betul tak? :)

Owh sebelum terlupa...

Elie cakap dia memang sukakan makanan..jadi dia nak tanya..

Ada sesiapa yang terfikir nak belanja dia makan tak? :')

Hey, tak rugi tau bawak Elie pergi makan, sebab dia akan makan dengan bahagianya! kalau tak percaya, ajaklah dia pergi makan! Dengan segera dia pergi bersiap dan kosongkan perutnya!

bahahaaha! :D

p/s: Umi bising, setiap kali daku amek makanan je, mesti nak tangkap gambar! Alah umi..macamlah tak tau pulak anak daranya sorang ni nak masuk gmbar dalam belog! phew! :)

48 comments:

:: Into The New World :: said...

wahh..sedap tuhhh !!
jealous =,='

Aimi Amira said...

jom, belanja aku makan. haha.

SoLy SoLicious said...

perghh..mkn x ajak..teeheeee

WZulhilmi said...

Perghhh!! Kalah perut aku weh ko telan makanan gila banyak. Ada 3 perut apa? ekekekek. tapi kan aku tgk gambar ko letak tu terus mcm "Eh, budak ni kuang hajo betul letak gmbr sedap2?" LOL!

adeeb khairudin said...

waaahhh. sedapnye makannnn. adeeb nak jugak :DD

dak eina said...

byknye makanan =.=

Elie Lily said...

into the world..
nak sikit tak?
hehe

Elie Lily said...

aimi..
kandang jom! :D

Elie Lily said...

soli..
lupa! tak sabar sangat tgk makanan banyak! :D

Elie Lily said...

WZulhilmi..
ala..ko ingat perut aku kecik macam badan aku ke?
hahha..aku memang suka letak gmbar makanan banyak2..nk kasi kau jeles bro! :p

Elie Lily said...

adeeb..
meh la..makan ngn elie meh! :D

Elie Lily said...

dak eina..
sedap woi! :D

[sutera kasih] said...

sedapnya huhu
elie buat kitorg kempunan haha

aaahh kan, elie mcm bdk sekolah lah..kecik2 tp comel :P

Afiq Din said...

huyyoooo... tgk makanan mmg sedap...
cube bgi bil tgk

Syuxer said...

iskkk kuat makan dia neh..;p..x naik ke berat badan tuh hehe

Elie Lily said...

sutera kasih..
hahha..niat baik..
sekadar nk cakap elie kuat makan, bukan nk bagi org kempunan k.. ;)

eh..elie da 20 okay..da lama tinggalkan kain biru cerah! :D

Elie Lily said...

afiq din..
tgk bil, pengsan!
hahah

Elie Lily said...

syuxer..
nnt elie try timbang..kalau da mcm bergerak ke kanan jarumnya, alamatnya naiklah tu!
hahha

najihah sahami said...

pergh..memang hantu makan betul lahhhh!

Hanz Lee said...

bawak aku pegi makan pun x rugi. ad ruang yg besar. haha.jom. blanje aku.

Cikgu Fikri said...

sedanyer...
jeles kottttttttt... :)

Gua Tertidur said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Elie Lily said...

najihah..
ofcos..jangan pandang badan je kecik tau! :D

Elie Lily said...

paan..
jom! kau nak makan katne?
kandang aku mampulah!
teehee! :D

Elie Lily said...

cikgu fikri..
sedap2..menjilat jari! :p

Elie Lily said...

gua tertido..
nnt elie kena timbang berat badan semula! hahha

tomato said...

pehhhhhhhhhhh ! mantopss !!!!

kite terfikir nak elie belanja je ;p

Elie Lily said...

tomato..
askem 10 sen boleh la tomato! :D

L.e.e.z.a said...

aduuii~ pagi2 sudah buat terliuq =( sedapnye dek nuuunn ooiii~

PendekarPetai said...

waahhh len mcm jer nafsu mkn ko nie... leh bankrap laki weh.... hahaha

dayah aziz said...

wah..pecinta makanan gituh..;)

amir aizat said...

tengok pun sedap jer. nk try jugak lah nnt,huhu

Marya Hana said...

kak yaya pencinta makanan gak. ape kes x gemok..? haha..

mak ai x pecaye kalau ellie mencekik sume tu (-.-")

Elie Lily said...

kak leeza..
aip..takmo-takmo..
lap ayaq liuq tu!
hehe

Elie Lily said...

pendekar petai..
ala..jangan risau..
aku makan habis punya..
so tak rugi pun mana2 kali yg bawak aku g makan! :D

Elie Lily said...

dayah aziz..
ofcos! amacam? nak bawak elie g makan tak?
hahha

Elie Lily said...

amir aizat..
haa..try..jangan tak try! :D

Elie Lily said...

kak yaya..
untunglah..body maintain keding!hehhe
eh..betullah elie yg telan semua tu..
jangan pandang perut elie kecik macam badan tau!
heee

ejulz said...

mak ai.. bnyknye makan.. heHe

Elie Lily said...

ejulz..
elie kot! :p

AmalinaNashihin said...

nak sikitttttt T^T

Elie Lily said...

amalina..
lambat mintak..habis da semuanya! :D

Bancik said...

nyum..nyum...

Elie Lily said...

bancik..
erkkk..alhamdulillah! :D

HAZWAN17 said...

banyaknya makan elie..haha

alif haris said...

hohoho .. saje buat orag disni terliur kan haha

Elie Lily said...

hazwan..
memang elie kuat makan! :D

Elie Lily said...

alif haris..
mana ada..korang yg terliur sendiri!
hahha