Sunday, July 3, 2011

Ini Cerita Belog!

Salam kalian... :)

Daku menjadi blogger sejak 2 tahun yang lalu! ;)

Ya! baru 2 tahun, cukup mentah kata orang! dalam usia 2 tahun bergelar blogger, daku melihat blog seperti kehidupan sendiri! apa yang tertulis di blog ini, itulah yang terjadi pada keadaan diri! bergembira bersama kekasih hati, bersuka ria bersama rakan-rakan, berkongsi rasa dengan keluarga tercinta dan suka duka kehidupan sebagai seorang gadis yang sederhana, semuanya sudah tercoret di blog busuk ni! ;)

Kalian tak percaya? bukak semula entry daku yang lepas! hampir 90 peratus apa yang daku lalui di alam realiti, dikongsikan bersama kalian yang bergelar rakan di alam maya! eh-eh..kan kata orang, sharing is caring! betul bukan? :)

menulis di blog, sama seperti menulis semula kejadian dan tragedi yang terjadi pada diri sendiri! tragedi? amboi! bahasa apakah itu? hehehe..menjadi blogger selepas SPM pada 3 tahun lepas, daku boleh katakan matangnya daku adalah datangnya dari pembacaan dari blog-blog yang lain! kita ini, yang katanya digelar blogger, berkongsi cerita, luahan perasaan dan pencoret yang banyak mengarut di blog sendiri, pastinya banyak yang kita belajar kan? nak-nak lagi mengenai KEHIDUPAN! betul?

alahai! sila-sila lah admit kalian semua..teeheee! :p

Ada yang kata blog sebagai medium utama untuk meluahkan rasa! Memang betul! kalau tak percaya, masakan ada blogger yang maki hamun dan caci maki dalam entry mereka, kan? eh! daku juga mungkin pernah tergolong sama dalam kelompok itu, [dahulu kalanya]! tapi itu dulu, sekarang da tobat rasanya! Manusia berubah, ya kan? hahhahaha!

dan menulis di dalam blog, daku rasa seperti cermin kepada diri sendiri! orang kata, melalui penulisan, orang boleh kenal diri kita individu yang macam mana! betul lah kot agaknya kata orang.. yelah, yang membaca dan melihat itu adalah orang lain, jadi yang layak menilai kita ini bagaimana adalah orang sekeliling, bukan diri sendiri, WALAUPUN dasarnya hanya kita tahu siapa kita dan segalanya tentang kita sendiri! ;)

bercakap mengenai blog, daku melihat ia bagaikan hiburan sendiri, di mana seperti kehidupan yang kosong, yang memerlukan sebuah ukiran atau contengan untuk mencorakkannya! blog bukan sekadar omongan kosong yang bila dicoretkan, ia kelihatan lemah dan pudar! sedangkan kehidupan kita ini sebenarnya serba serbi indah!

kalian bayangkan saja lukisan yang hitam putih dan tiada warna, bagaimana ia kelihatan? adakah akan menjadi seindah lukisan yang berwarna-warni? rasanya TIDAK bukan? tapi kalian punya mata untuk melihat, punya akal untuk berfikir dan punya hati untuk mentafsir...jadi kalian nilaikan ia sendiri! ;)

Cantik bukan? :)

jika ditanya pandangan daku sendiri, blog adalah seperti lukisan di atas! dan kehidupan juga seperti lukisan di atas! pastinya ia tidak indah bila punya satu warna saja, tapi ia jadi sangat-sangat menarik bila ada warna lain yang dicontengkan di atasnya..setuju?

Ya! Sekali lagi, itulah namanya kehidupan! ;)

walaupun orang kata hitam putih sudah sangat cantik, tapi jika ianya berwarna warni, ia akan jadi lebih menarik! seharusnya kehidupan kita menjadi seperti lukisan di atas! :D

Hey! bila bercakap mengenai kehidupan, daku baru 20 tahun mengenal erti hidup. menulis blog pun baru setahun jagung, follower pun tak sampai 5 angka, siapalah daku untuk bercakap lebih mengenai kehidupan dan sebagainya, kan? tapi apa yang pasti, selama 20 tahun hidup, kehidupanlah yang mengajar daku sehingga mampu bercakap di blog sendiri mengenai erti hidup! :)

owh..setelah 2 tahun, syukur untuk follower yang telah mencecah angka empat! terima kasih yang tidak terhingga kepada semua follower dan kalian yang sudi membaca blog Elie Fibresz ini! daku tahu ia tak sehebat mana, tapi kehidupan adalah kehidupan! kita tidak perlu berpura-pura dalam hidup! apa yang kalian baca, itulah kehidupan daku.. tiada penipuan, dan tiada lakonan..semuanya realiti kehidupan!

dan menulis entry ini, bukan tujuan untuk berbangga-bangga, sebaliknya hanya untuk suka-suka sahaja! mengharapkan semua yang pembaca akan gembira! dan sememangnya...

Itulah blog Elie Fibresz! :)

p/s: da lama tak tulis panjang-panjang, pelik pulak rasanya! teehee! :p

18 comments:

♥ aeryn ♥ said...

nice entry...

SheyPull said...

im happy je bace...:P


JOM singgah blog saya nak... ape nye semua nie...tak paham la...

Elmoluya WutWut said...

kipidap blogging babe!

alif haris said...

kita blogging untuk share je ape2 yg kita tahu :) tak kesah lah ilmu cetek ke byk ke kan .. yg penting share :)

ilmu akan bercambah andai dikongsi^^

btw keep blogging ya .. da 2 tahun ye .. hehe :)

dayah aziz said...

blog mmg tmpat kita meluah kan ape yg terbuku dihati kita kan..so blog kita..sukati kita lah nak tulis ape pon kan...;p

cEro said...

well written...
blog dah jadi antara perkara yg aku sayang..
mcam dah sebati dah..kan?

She's Gee said...

yup, betul la tu.. kite matang dgn pembacaan & matangnya kite dlm dunia blogging ni salah satunya apabile membaca blog org len... ^^

A retarded kitty said...

you've come a long way, dear

Elie Lily said...

aeryn..
thanx babe! :)

Elie Lily said...

sheypull..
bagus dari bersedih! :)

Elie Lily said...

elmo..
alwayS! :D

Elie Lily said...

alif..
sentiasa ingin berblog!
anda juga begitu kan? :)

Elie Lily said...

dayah..
its true sista!
blog kita, lantak kita nak cakap apa kan? :)

Elie Lily said...

cero..
yup!
blog adalah boyfren kedua elie after noddy! :D

Elie Lily said...

she gee..
betul2..
so banyak2kan lah membaca..ye dak?
teehee!

Elie Lily said...

a retarded kitty..
i hope so, babe! :p

[sutera kasih] said...

you're welcome dear hehe

2 tahun...jangka masa yg agak lama jgk tu, mematangkan penulisan jgk tu hehe

Elie Lily said...

sutera kasih..
memang sangat2 mematangkan elie! :)