Sunday, June 5, 2011

JAUH DI MATA, DEKAT DI HATI...

Salam kalian... :)

Daku mendapat sebuah mesej dari kekasih hati, Noddy...

Noddy : By, syg dapat kapal kat Sandakan, Sabah :(

Elie: Alaaaa... ;(

Noddy: Lepas ni susah nak jumpa by da! ;(

Elie: hurmmmmm ;((

******************

Semenjak bergelar Leftenan tempoh hari, daku sudah sedia maklum bahawa kekasih hati itu akan semakin busy berikutan tugasnya sebagai seorang tentera laut itu sentiasa berubah-ubah dan memerlukan daku mempunyai kesabaran yang tinggi kerana bakal ditinggalkan seorang diri di darat sekiranya beliau perlu belayar di lautan!

dan kini, Noddy akan ditugaskan di Sabah pula untuk beberapa bulan lamanya yang kami sendiri tidak pasti tempoh kami bakal berjauhan! mungkin tahun hadapan baru pulang ke Lumut semula dan bertemu daku yang setia menunggu ini! ;(

maka dengan ini, daku bakal keseorangan lagilah nampaknya! T_____T

Mulai minggu hadapan, gadis ini akan kehilangan teman ketawanya, teman cintanya dan teman segala-galanya setelah kekasihnya ini bakal belayar di lautan! sobs-sobs! ;(

Ehem! Jika ditanya mengenai perasaan, owh..semuanya bercampur baur! Hati memanglah tak rela! namun, sebagai seorang kekasih yang berusaha untuk memahami tugas kekasihnya ini, daku awal-awal lagi sudah bersedia dengan segala kemungkinan akan berjauhan untuk tempoh yang lama..dan untuk menjadi kekasih yang memahami, haruslah sentiasa mendoakan yang terbaik untuk Noddy! ;)

dan daku percaya akan suatu perkara...

WALAU KAMI JAUH DI MATA,
NAMUN SENTIASA DEKAT DI HATI! ;)

betul tak sayang?

teehee! :p

p/s: Elie, bila Noddy dah ke Sabah, jangan nangis-nangis ya?-*penulis sedang bermonolog dengan diri sendiri!* ngeee

30 comments:

tomato said...

alaaa.. shiannye elie .. takpe kita kan ada .. :P

Elie Lily said...

tomato..
tulah..jomlah tomato beronggeng rokiah ngn elie nanti ya? :p

zureen said...

uwaaaaaaaaaaaaaaa!!! sedihnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! (ni lebih dari tuan punya badan suda ni)

elie, cepat2 kawin.. :)

Elie Lily said...

zureen..
hahha..kawen?
tak boleh ag..kena tunggu org tu masuk meminang!
heee

aeda said...

ala ciannya...sabar ye..;)

Scya Lollita said...

wahh navy ? BESTTTTTTT !
tak apa , sabarlah .
jauh dimata dekat dihati ,
yg pntg setia ^_^

Miss Jingga said...

sentiasa kekalkan dekat di aty okeyh (:

sugar2 kapas strawberry said...

takpe.insyaALLAH jodoh pjg

Elie Lily said...

scya..
i'allah setia! :)

Elie Lily said...

miss jingga..
sentiasa! ye sentiasa! :)

Elie Lily said...

aeda..
ye..elie memang penyabar kak!
hahha

Elie Lily said...

sugar2..
i'allah..doakan lah ye? :)

Aida Omar said...

alamak berjauhan!!! tidak!!
hehehe....
sabar ye elie..btol2 walau jauh dimata tapi dekat di hati ^_^

Elie Lily said...

aida omar..
tidakk!
hahahha..
ye batul2..kami jauh di mata, tapi dekat di hati..

raihana said...

alololo sbar ye..=D
hehe

: husna : said...

sabaw ya...ehehe
semoga bahagia sampai ke akhirnya ^^

tieha ismail said...

elie...kite same an an an?...mmg sgt x suke apabila pekerjaannya jenis di laut...dia akan lebih lama di laut berbanding di darat...huhuhu...tieha phm sgt2 perasaan elie tuh...

cikida said...

sbr ye dear...nti x lme dy blik k..we all ade syg u...hehe..=)

enyheartsdiamond said...

takpe ear, kalau nak dating ajak i.. i ganti noody :p

♥ nana i am ♥ said...

elie, akak pon sama kekasih selalu jauh dimata tapi selalu dihati :) hehe~ banyak2 bersaba ye.doa banyak2 kita dijauhkan dugaan yang lebih berat..tinggal jauh pon dah rasa berat dugaan ni kan T__T

qamarguyz said...

salam ziarah..
alalaa..
ciannyer dia ditinggal keseorangan..hehe..
sabar je la k..
tak lari cinta dikejar ;)

Elie Lily said...

raihana..
sentiasa bersabar sayang! heee :)

Elie Lily said...

husna..
always bersabar..:)

Elie Lily said...

tieha..
hahaha..
kire elie ada geng la ni eh?
heee

Elie Lily said...

ciida..
thx!elie pun sayang kamu semua jugak!
hehehe

Elie Lily said...

eny..
eh..noddy kat laut, macam mana elie nk dating pulak yang?
hahhahha

Elie Lily said...

sis nana..
hurmm..
mmg benda2 macam ni kena selalu bersabar kak..
semoga tiada dugaan yg lagi berat dari ni.. :)

Elie Lily said...

qamar..
wah..pepatah sangat tau!
ahhahha

♥ nana i am ♥ said...

aminnnnnn~ ^_^

** bila mr noddy ajak kawen, cepat cepat cakap YESSSSS taw~! hik hik hik

Elie Lily said...

sis nana..
i'allah..tunggu dilamar dulu la baru boleh cakap yes!
haha