Saturday, April 30, 2011

MALANG TIDAK BERBAU!

salam kalian.. :)

sebelum baca entry ini, baca dulu entry lepas! :D

*************
dalam perjalanan pulang ke kolej, masing-masing hanya berdiam diri! mungkin fobia dengan apa yang terjadi pada peristiwa lepas! tiba-tiba...kereta yang dipandu laju oleh Paan pada mulanya mulai perlahan dan semakin perlahan, sebelum enjin mati dengan sendirinya! kereta di belakang kami pula sudah mula membunyikan hon mereka! argh! stress betul dengan bunyik-bunyik hon ni! : |

HEY! SABAR BOLEH TAK?!! GRR!!

Bila melihat enjin kereta tidak boleh dihidupkan, masing-masing dah mula serabut! akal seperti mati untuk berfikir dan otak makin kusut! hati kecil daku dah berdetik...

APA PULAK DUGAAN KAMI KALI INI?! :(

Dalam masa lebih kurang 5 minit Paan cuba menghidupkan kembali enjin keretanya, tiba-tiba Shah menjerit...

PAAN!! KERETA BERASAP, PAAN! 
KERETA BERASAP!!

dengar saja Shah kata kereta berasap, apa lagi?! kami pun kelam kabutlah keluar dari kereta! panik jangan cakaplah! kalah nampak polis kejar perompak! huhuu..waktu tu jangan cakaplah kalau dengupan jantung daku lajunya macam mana! memang pikir MATI je time tu! =__='

disebabkan enjin kereta tidak boleh dihidupkan, kami buntu!

MACAM MANA NAK BALIK KOLEJ NI?!!

akhirnya..Yana mengambil keputusan untuk pergi mencari air di sekitar kawasan perumahan di situ ditemani oleh Shah dan daku sendiri! manakala Paan dan Ery pula cuba menghidupkan kembali enjin kereta! 

hendak mencari air di sekitar kawasan perumahan orang bukannya mudah! nak-nak lagi kawasan perumahan tersebut merupakan kawasan elit dan dikawal ketat oleh Pak Guard! maka, kami mengambil jalan mudah untuk meredah sahaja semak samun untuk melepasi pagar dan longkang yang dalamnya melebihi 5 kaki!

kalian bayangkan bagaimana daku dan Yana yang berbaju kurung pada hari itu cuba untuk memanjat pagar untuk melepasi longkang besar?! memanglah tak manis dipandang orang! tapi disebabkan darurat, maka kami panjat saja pagar tersebut! syukur, ketiga-tiga kami dapat melepasi pagar dan longkang tersebut dengan mudah! :) 

ku sangkakan panas hingga ke petang, 
rupanya hujan di tengah hari!

tidak kami sangka, ketika kami sedang memanjat pagar untuk melepasi longkang besar itu, rupanya kami juga telah TER-masuk ke dalam kawasan KERENGGA!! habis badan daku, Yana dan Shah digigit kerengga-kerengga liar di semak tersebut! memang terlompat-lompat lah kami di tepi jalan kerana tidak tahan dengan gigitan kerengga! situasi kami tak ubah seperti anak monyet yang termakan sambal belacan! teehee.. :D

namun, usaha untuk mencari air untuk menghidupkan kembali enjin kereta Paan masih belum berakhir! 

kami bertiga berjalan kaki ke rumah-rumah yang berhampiran untuk mencari air walaupun keadaan diri masih tergaru-garu akibat dari serangan kerengga! berkat dari usaha kami bertiga, akhirnya kami berjaya mendapatkan air dari seorang lelaki yang sudi memberikan sebotol air ditambah lagi dengan bantuan pak guard yang juga memberikan bantuan yang sama kepada kami! *Terima Kasih ya, pakcik berdua!* :)

ketika kami gembira atas bantuan yang dihulurkan, tiba-tiba kami kembali dihimpit dugaan! :(

kali ini lebih menyedihkan apabila Yana, terjatuh ke dalam longkang besar ketika hendak melepasi pagar dan semak yang dipenuhi kerengga! bukan sekali beliau tergelincir ke dalam longkang, tapi 2 kali! :( melihatkan seorang rakan yang berada dalam keadaan susah, masakan daku tidak sedih?! ditambah pula dengan Shah yang tiba-tiba mengalirkan air mata kerana tidak tahan dengan dugaan kami yang bertimpa-timpa! ahh! emosi sudah menguasai diri kami berdua!  
*come on Shah, tak GENTLE  lah nangis-nangis, kan?* :)

 Yana sebelum ditimpa kecelakaan dan Shah sebelum mengalirkan air mata jantan! 

atas bantuan Ery, Yana berjaya naik semula ke tebing walaupun sakit menimpa dirinya! dan lebih malang lagi, kerengga sudah merayap masuk ke dalam baju yang dipakai Yana dek kerana terjatuh ke dalam longkang tersebut! sudahlah terjatuh dan terluka..malah digigit kerengga pula! kesian Yana! :(

setelah tangki air kereta diisi air, kami masih menantikan respon yang baik dari kereta tersebut, namun hampa! keadaannya tetap sama! atas kerjasama Paan, Ery dan Shah sebagai tenaga lelaki yang ada, mereka bertiga menolak kereta yang jaraknya hampir 1 kilometer..dan daku, sebagai tenaga wanita yang masih boleh bertahan bersama Yana, hanya mampu memberikan semangat saja! YA, agak tidak adil di situ..tapi better than nothing kan? atleast kami berusaha juga bersama mereka.. :)

jam di tangan sudah melepasi angka 8 malam..kami mula runsing dek kerana kereta masih tidak dapat dihidupkan! Curfew hour kami bermula jam 11! dengan keadaan kereta yang tidak baik itu, tidak mustahil kami akan terlewat masuk ke dalam kolej!

sementara menantikan kereta kami yang tersadai di tepi jalan, kami berlima hanya mampu merenung dan bercakap kosong sahaja di bahu jalan! masing-masing memikirkan akan perkara yang menimpa pada hari tersebut! haish! =__=

Ery cuba membaiki kereta Paan..namun hampa! :(

setelah lama menunggu, mujur ada 3 orang abang yang berniaga di kedai yang berdekatan datang membantu kami berlima! mereka cuba menghidupkan enjin kereta kami dan baiki apa yang patut.. mungkin Dia yang di atas mendengar doa kami semua, akhirnya kereta Paan berjaya dihidupkan juga! syukur! :)

"AKU TAKUT NAK BAWAK KERETA NI!"

itu kata Paan setelah enjin kereta sudah kembali normal!

haruslah beliau takut untuk memandu kereta ke kolej semula setelah apa yang terjadi! namun, kawan tidak akan sesekali meninggalkan kawan-kawannya kan? Daku, Yana, Shah dan Ery berjaya memberikan semangat kepada Paan untuk memandu keretanya pulang ke kolej, walaupun dalam hati kami sendiri berserah kepada yang Maha Kuasa!

sebelum memulakan perjalanan, kami berlima berdoa agar perjalanan kami selamat sampai dan tiada lagi dugaan yang menimpa! alhamdulillah..segalanya berjalan lancar, walaupun sepanjang perjalanan pulang ke kolej, kami tidak putus-putus memberikan kata-kata semangat kepada diri masing-masing! :)

jam 9 malam, kami berlima selamat juga sampai ke kolej! Syukur yang tidak terhingga kami lahirkan kepada-NYA walaupun pelbagai dugaan yang menimpa kami pada hari itu! dan walaupun kami berlima diduga dengan macam-macam perkara dalam satu hari, tapi kami berjaya melaluinya dengan semangat setia rakan! malah, peristiwa itu juga telah mengeratkan lagi hubungan persahabatan kami berlima! itu yang lebih bermakna! :)

kamilah 5 sekawan yang hebat dan mantap tu! teehee :)

sesungguhnya 25 APRIL 2011 adalah suatu hari yang MANIS untuk dikenang!

TERIMA KASIH RAKAN-RAKAN! ;)

-tamat-

p/s: pertama kali daku mengalami pengalaman manis macam ni! :))

30 comments:

shafmechy said...

xpe..dugaan sbgai pengalaman hidup...sy pnah gak kena malang cmtu dari hari sabtu sampai ahad semua malang =)

little cart00n said...

shafmechy..
betul2..dugaan mematang kan kita semua.. :)

Far8 budak baik said...

hahaha sudah jatuh ditimpa tangga..
pajat lagi pagar tu...
kan dah kene..
terjun longkang siap..
hahaha adoyai..
best ape ngahaaa

little cart00n said...

far8..
jangan nk gelak sangatlah..
cuba kamu berada di tempat kami..
rasanya kamu juga akan buat perkara yg sama..paling tak pun, niat untuk membantu,.

hah..nmpaklah kamu takde semangat setia kawan..

kan-kan? :)

KAMIHIDUP said...

sabar jela, dugaan banyak betul, lepas satu, satu datang, sabarlah ye. :)

4umyfans said...

hari yang amat gemilang sebagai ikatan persahabatan. memang kenangan lah untuk penutup sem 4 ni.

Elie, ingat lagi tak peristiwa kita time lalu Kayangan Heights tu? hahhaiii....

[sutera kasih] said...

pglmn tu lah mengeratkan lg hubungan p'shbtn :)

little cart00n said...

kami hidup..
tulah..
dugaan datang bertimpa2..
takpe..ada hikmah di sebalik dugaan tu semua.. :)

little cart00n said...

ery...
sangat gemilang!:))

eh..apa pulak tak ingatnya..
igt sangat2 apa yg jadi kat kayangan height tu ery! :p

little cart00n said...

sutera kasih..
ya..itulah yg paling berharga! :)

Hanz Lee said...

akhirnya sempurna. terima kasih inspektor, gerak khas, bibir mungils dan dak kecik. ko kawan aku lah. haha

Liyana Aziz said...

huarghhhhhh! memang ingat mati je masa tetibe berasap... mati dalam letupan kereta wira bersama 5 sekawan, terbayang kuar paper bagai.. melampau x??? hahahahahhahaha

Encik Psychopath said...

hehe. kenangan manis ? pahit adela. pui.

Marya Hana . said...

mak ai, selamat xde ape2 yg terjadik..

hati2 ye yana :) kesian dia. boleh lak tergelincir masok longkang..

shah tu kenapa lak nak nanges..? adui.. soh die cekal sket.. hehehe..

little cart00n said...

paan..
terima kasih juga pada semua! :)
aku kawan kau, kau kawan aku jugak..
kan-kan? :p

little cart00n said...

yana..
tu memang melampau-lampau tu!
siap masuk paper ag!
heeee

little cart00n said...

encik psychopath..
manis la bro..
bukan senang nk ada pengalaman macam ni..kan-kan? :p

little cart00n said...

kak yaya..
shah hati tisu..
heee

Alan said...

kereta tak berjaga ke? sampai air radiator keringpun tak tahu huhuhu

little cart00n said...

alan..
bukanlah..
kalau bnda nk jadi..dia akan jadi jugak!
tak boleh nak salahkan radiator ke apa..kan?
huhu

4umyfans said...

good.... kamu ingat! teman lepas kereta tu selisih, terkujut macam nak menggeletar dan meremang bulu roma.

little cart00n said...

ery...
masa tu elie tak ingat apa da..
terkedu bapa saat!
heee

Anonymous said...

(They're super booked right now, and every time we call, the slots they have open just will not fit into our schedule.) I don't know. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]Mulberry Alexa Bags[/url] It's actually insulting. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose[/url] Myarvosdb
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora jewellery[/url] Njudvgzyi [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose[/url] sjlahjrbd

Anonymous said...

Unfortunately,all of our Marketplaza is the fact a major problem for more information on account holders which of you already been well over as well as for an all in one not many a long time and have got contributed to educate yourself regarding all of our forum substantially. http://www.manyghdhair.com Was associated with perhaps the most banal line traditional Chanel purses to be.. http://www.lateuggboots.com Japan seems to have a delicate and stylish taste for fashion and clothing design. ugg canada You can wear casual shoes and a scarf by day, and then switch to some dressy heels and jewelry for evening wear.. cheap north face jackets This makes them the perfect style statement even when you're out for a simple stroll about down..

Anonymous said...

Bring the two loose ends of the scarf together across your front. north face jackets He wrote that gender distinctions were a hallmark of modern Western society and parents should teach their children appropriate gender roles. http://www.wellnorthface.com Scarves and handbags are among the most commonly purchased designer products, as they are useful on a day-to-day basis. ghd mk4 gold But regrettably, if it does not have any identification details, don be concerned; the police will hold the wallet till its appropriate owner arrives to claim the wallet. http://www.fitghdhair.com If it weren for the ever-present quilted Chanel purse (love the dove gray hue!), I don think I would have identified this stylish creature as singer Lily Allen.

Anonymous said...

If you do choose to use modern patterns, then purchasing a book on how to adjust patterns will help make that design fit like a glove.. ghd uk This silk is my most favourite piece of fabric that I have dyed myself. ugg boots uk Our innovative program weaves time-honored skills of fashion practice (draping, pattern cutting, sewing, knitting, and illustration) with a comprehensive approach to sustainability, conceptual fashion design, and interdisciplinary thinking. uggs You can call this, the Music and Men's Fashion Week, or M2FW, edition. uggs canada It also allows you to print, upload, and share the designs via email.

Anonymous said...

Due to that, every one wants to know about the upcoming fashion trends and new style. cheap north face jackets Ayan, single. ugg sale A snug fit around the neck will be for the people who want to display their personality to be in control and for those who wish to go for a chic look then just wrapping it casually around the neck will be do.. north face uk U okviru Nedelje održive energije, CEDEF je 19. http://www.lateuggboots.com Karlinsky has written a short and highly readable version of a short and sad life..

Anonymous said...

The clean tailoring style seen here gives this three-piece suit a more modern edge.. http://www.softuggboots.com Believe me when I tell you that she makes a lot of us cringe. ugg These g are just like the Barbie d up games that little girls love but h you have a variety choices and that too for free and with great convenience.. http://www.verynorthface.com Until now, Hello La Mode co-founder Eric Gagnaire tells us, people were often hesitant to buy secondhand apparel online because of potential issues with quality and conformity. http://www.softuggboots.com FaceBookSummer is not about the burning weather and bare skin, but is the season where new trends and fashions originate.

Anonymous said...

It has a dark ring which gives definition the natural eye while keeping the eye color the same and therefore adds depth to the eye and makes it look larger. north face sale Glam Media's Fashion Forays . north face This satchel from Le Mode Accessories will add just the right amount of color pop to a neutral outfit. ugg slippers However, it will be partially renovated for the period of 6 months, starting the end of April October 2010.. ghd store Once the platform applied on your website, you can start to sell things online.

Anonymous said...

In fact, even while activity on the site right now is fairly muted because it so early in its lifespan, many of the beta testers are clearly already hooked, with some racking up hundreds of paydays and many hours on site in just a short space of time: this blogger, for example, says she is Fantasy Shopper addict there is work to be done: in some places the experience feels like it needs to be more open; more shops need to come in; outfit creation feels a little clunky; sometimes the regular callouts to share what you doing on Facebook are a bit pushy. ghd new wave limited edition To embody it, Karl Lagerfeld chose to photograph in the streets of Paris the actress Diane Kruger, the quintessence of chic and youth.". ghd Born and raised in New York, he started his career as a shoe designer. http://www.verynorthface.com Still, I was pretty impressed with Ajisen Ramen. north face backpacks If this includes the entire bag is too, but just on the CS in the fall 2007 Chanel clutch, the slope is really subtle details of the chain attractive.