Saturday, March 5, 2011

HOME ALONE!

Salam kallian.. :)

Daku bukanlah insan yang boleh diletakkan dalam  kategori Berani Yang Amat! :p

tapi tak bermakna daku juga individu Penakut Terunggul!

Siapa percaya daku boleh tidur seorang diri di kolej Puncak Perdana untuk dua malam ini?

daku sendiri tak percaya!

tapi ini kisah betul! bukan tipu-tipu!

daku tidur seorang diri di kolej minggu ini! :)

dan cepatlah kalian kata begini..

WAH! BERANINYA ELIE!

teehee :)

bila diberitahu housemate semua akan ke Kedah minggu ini untuk Festival Filem, daku sudah berkira-kira akan tinggal seorang diri hujung minggu ini! semua disebabkan family yang pulang ke kampung halaman untuk kenduri kahwin seorang sepupu...nak menumpang dirumah rakan-rakan yang lain, haruslah daku segan dan malu-malu kucing! hahha...jadi alamatnya, daku bersendirian saja minggu ini! heeee..

berani memanglah tak sampai 100 percent! nak-nak lagi bila terdengar cerita-cerita yang kurang enak pernah terjadi di Puncak Perdana, sedikit sebanyak ternaik jugak bulu roma di tangan! yelah. keliling kolej banyak hutan! kalau salah padang atau mulut capui, tak mustahil boleh jadi macam-macam! asgtagha!

dan kawan-kawan memanglah jahat yang amat bila ceritakan semula segala kisah seram di kolej! mereka tahu daku akan tidur seorang diri untuk malam ini, memang tak abis-abis mulut celupar semuanya! paling tak boleh blah, ada pula yang cakap macam ni :-

Elie..buatnya kau bukak mata subuh pagi, ada pulak Hantu Kak Limah tidur sebelah katil kau!

Owh tidak!! ada-ada saja mereka semua ini! grrr! memang mintak simpang malaikat 44! Demn-demn-demn! kantoi kejap daku takut.. teeheeee :p ..ahh..Persetankan semuanya Elie! kalau dalam hati masih ada iman, i'allah tak jadi apa-apa.. daku sendiri pun tak alami segala yang pelik lagi sejak malam semalam sampailah daku bagun pagi tadi! Alhamdulillah! :)

tapi tahu tak suatu perkara wahai kalian semua?!

 masih ada satu malam lagi untuk daku tidur seorang diri!

mintak-mintak tak ada apa-apa yang terjadi!

Umi kata pandai-pandai jaga diri!

Kalau takut, telefon saja Noddy, si buah hati!

Eh-eh..ada-ada saja lah umi ni!

apa Noddy boleh buat kalau sesuatu terjadi pada daku ini?

Di di laut, daku di sini!

jauh kami beribu batu tau wahai umi!

hehehehhe..

tapi tak perlulah takut sangat wahai Elie!

kan Allah sentiasa menemani!

Berdoa saja semoga selamat semuanya hingga esok pagi..

Kalian juga jangan lupa doakan daku yang berseorangan di sini!

takut jugak kalau daku terjumpa Hantu Gigi!

wah-wah-wah kau ni Elie!

dah tak sayang mulut ke cakap begini?

opsiiiiii! ;-)

inilah si bacin yang bakal tidur seorang diri lagi malam ni! :)

p/s: semalam sebelum tidur, terpikir nak tengok cite KHURAFAT seorang diri! tak sedar kaki akan ketaq kalau jumpa Hantu Kak Limah!muahahahaa

16 comments:

nub said...

cayalah elie. tangkis suma kak limah tu. ahha

little cart00n said...

nub..
wahahhaha..
kasi side kick sama itu kak limah!
hahha

Doktor Love said...

ili... jgan takot.
huhu..
nak khurafat bole? ngeee~

KAMIHIDUP said...

setan lagi takut dgn kita sebenarnya. :)

MingMing said...

hehehe.. jangan takut sgt jangan berani sgt je.. take care dear..^^

little cart00n said...

Atin..
takde hal la..
mai datang umah amek khurafat! :p

little cart00n said...

kamihidup.
betul2..
kita wat bese2 saja..
kan?
;D

little cart00n said...

ming2..
tulah pasal!
thx btw sista! :)

aMyErInAiMiE said...

hehhe.lawak je elie ni. huuhu.so how?ok ke tdo?rindu kt elie.

little cart00n said...

kak erin..
hahha..
tdo je kak..
ada la bunyik2 sket..
tapi buat tak layan je..
heee :p

peah @ peps said...

aler ellie...paling kuatpun..k.limah tu..peluk kaki ellie jeks..

Cik Peah is back

Iris Asli said...

alolo comelnye gambar! :)

lama tak tgok elie.. hee

little cart00n said...

peah..
hahhaha..
kalau dipeluk, kasi side kik je la..
hahha

little cart00n said...

iris..
comel ke?
thx sayang..
rindu u la.. :)

nora said...

WAH! BERANINYA ELIE!

ok dah cakap dah :p

ENTRY HOT : dia tinggalkan aku...

little cart00n said...

nora..
elie memang berani!
teehee :p