Wednesday, February 2, 2011

EMOTIONS!

salam kalian.. : )

Dalam apa jua keadaan, EMOSI adalah kepala kepada segala-galanya! 

betul tak kalian semua? : )

bertitik tolak dari entry BUNGA MAWAR MERAH, daku telah berusaha untuk menulis lirik dan membuat lagu sendiri dengan seupaya mungkin! walaupun tahu, lirik daku tak sepuitis lirik dari penulis lirik Allahyarham Loloq, dan lagu daku tak seindah komposer Adnan Abu Hassan, tapi bolehlah berbangga kerana ia dari idea dan usaha daku sendiri!yelah, pertama kali menggubah lagu sendiri untuk subjek Penulisan Lirik, mana mungkin daku tak tersenyum kambing sendirian! teeeheee : )

owh! bercakap mengenai pertama kali membuat lirik dan menggubah lagu sendiri, haruslah emosi sedikit terganggu bila segala bnda serba tak menjadi dan tak kena! masuk key ini tak betul, masuk key itu tak betul! cis! sedikit sebanyak mood ni memang mintak sidekick dari diri sendiri! nasib baik lah tahap kesabaran masih menggunung tinggi! hehehhe :p

hey, tau tak bila nak membuat lagu juga harus punya emosi yang betul? tahu tak?! mendapat 4 tugasan mencipta lirik dan lagu yang berbeza genre, emosi lah menjadi kekuatan dan penentu kejayaan! kalau buat lagu sedih yang tangkap leleh, takkan emosi nak girang gembira pulak kan? dan kalau dengar lagu yang comel-comel macam lagu Senyum dari Najwa featuring Malique, takkan lah nak menangis sampai tersedu sedan dan bahu terhinjut-hinjut kan?! sah-sah orang kata kita ni gila sewel!kan-kan? heeeee..

dan bila terlampau banyak nak kena fikir, dengan lagu dan lirik yang tak siap-siap ag..mana nak masukkan emosi yang sepatutnya pun tak tahu lah! puas telinga ni dengar macam-macam lagu dari penyanyi-penyanyi hebat secara berulang kali, konon-kononnya nak buat rujukan, tapi hampeh! rasa macam tahi telinga pun nak cair, adalah! mencari ilham untuk lirik dan lagu sendiri, tak dapat-dapat! yang dapat hanyalah 'KE FEDUP AN' semata-mata! ceh! grrr! T_________T

tapi kata orang kalau diri da mula stress, emosi boleh kembali stabil jika bersama dengan kanak-kanak! hah! buat lah macam-macam perkara sekalipun bersama budak-budak, pasti emosi yang sedikit mereng akan kembali kepada keadaan asal! tak percaya? lihat saja gambar daku di bawah! : )

This is what we called EMOTION and EXPRESSION! : )

bagaimana semua? sudah percaya? : ) 

kalau masih lagi tak percaya, boleh cuba buat macam-macam gaya dan cara dengan budak-budak di rumah! kalau takde adik kecik di rumah, pinjam saja anak jiran sebelah! hehehe..

daku ini kalau da jumpa budak-budak, haruslah sebegitu rupa! jangan pelik ya semua! hehehe : ) Emosi yang tunggang terbalik pada awalnya, terus dibentuk semula bila dapat bermimik muka bersama adik kecik tersayang! wah-wah! nampak tak betapa comelnya daku dalam gambar tu? opsss! puji diri sendiri secara sukarela, memang menjadi kebiasaan daku! jangan marah ya semua! muaahahhahahha :D

hoooi-hoooi!!

sibuknya daku menulis entry baru!

sampai terlupa nak siapkan asignment lirik dan lagu!

baru siap satu lagu dah nak diam membatu! 

adakah ingat kalau duduk saja boleh maju?!

jangan harap orang lain akan amek tahu kalau diri sendiri tak mahu bantu!

memanglah loya kalau hari-hari fikirkan lagu!

tapi apa boleh buat, memang ini tugas nombor satu!

kalian semua, doakan lah yang terbaik untuk daku!  

huhuhuhuhuhu.. : (

p/s: Lagu Tahun Baru Cina, emosinya perlu macam mana? ada sesiapa yang tahu? :p

22 comments:

Hanz Lee said...

yg last tu lirik lagu utk humour ke? hahaha
tahniah ad kemajuan. untung taw main muzik. hehe

Thumbelina Iena said...

nice EMOTION and EXPRESSION..=) good luck menggubah lagu :)

Happy Holiday.

tomatokering :) said...

nak dengar lagu yg elie gubah nnti ! :D

comell ! :P

little cart00n said...

paan..
sengal la ko!
ko ag hebat kot..
main gitar tak nk ajar aku!
cis! :p

little cart00n said...

thumbelina..
thx 4 the support sista! :)

happy holiday too ya!

little cart00n said...

tomato..
nnt elie bg tomato dgr ya!
tapi jgn kutuk2 oke? :P

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

u r a song writer?
wow, great!!!
lagu tahun baru china yang bru? no ideas. lol;D

little cart00n said...

fifiey..
im a script writer honey!
tulis lirik n buat lagu is part of my asgment.. :)

Aimi Amira said...

entri ni tak nak hantar untuk subjek psikologi en. aman ke ? bolehlah ni pasal tajuk pun dah emotion kan.

little cart00n said...

aimi..
tak cukup 12 page kalau nak anta kat en.amandus! :p

nub said...

jangan lupa lirik.... eh x memasal.

hehe

mie said...

tu dia!
amcam2 emotion da di situ..
ehehee

little cart00n said...

nub..
kena g audition dulu..
hahha

little cart00n said...

mie..
tulah..
semua kerana asgnments!
grrr!

epaa chenta said...

waahhh. ada bakat neh (:

ARJUNA.Inc said...

huhu..kalo tere wt karngan..ayat pn cntik2..hehe..mesti tere la aubah lgu..nk jdi partner boley?haha..sy men gtar..haha

little cart00n said...

epaa..
sikit2 boleh la sista! :p

little cart00n said...

arjuna..
wah!
mari2..sangat dialu-alukan!
kita wat band ya? :)

koboys said...

good luck by...all the best k?caiyok2...sory syg xreti lansung dlm bab2 ni... :(

little cart00n said...

syg..
paham..
jrg ada navy yg hebat dalam bidang ni..
thx support btw! <3

ChentaKami said...

wahhh~ pndai tulis lirik lagu ke? (T________T)

good luck!

little cart00n said...

chentakami..
boleh la sikit2..
merepek boleh la :)