Thursday, December 9, 2010

UNIVERSAL STUDIO!

salam kalian.. : )

ini adalah sambungan dari entry INI : )

*******************

Kalau datang ke Kota Singa, haruslah ke tempat-tempat menarik seperti
Universal Studio kan? 

kalau tak, rugilah!bukannya selalu dapat pergi Singapura! :p

jadi hari ketiga, memang berjalan sakan lah daku dan keluarga di Universal Studio! oyeh! seronok takyah citelah macam mana!kalian, jangan pulak jeles..ini waktu bergembira daku!lalalalaa..hehe ; )

PERHATIAN! tuan blog ialah yg sedang angkat ketiak busuk wangi tu oke?! ;p

tahu tak yg nak masuk Universal Studio ni kena datang awal pagi? jalan pun kena cepat-cepat! kalau langkah terkedek-kedek macam siput vavi tu, alamatnya, memang tak dapat lah beli tiket!silap aribulan, memang menangis tak berlagu kalau tiket SOLD OUT! T___T .. tapi lucky daku dan keluarga sempat beratur untuk beli tiket masuk ke U.S ni.. ; )

jadi, bila dah dapat masuk ke U.S, mulalah terkinja-kinja macam anak berok dapat mangga masam! ahhaha..nak-nak lagi kalau dapat bergambar dengan maskot-maskot filem yang hebat di HOLLYWOOD! memang tak ingat dunia lah berposing bagai! teheee :p

si gebu Marilynn Monroe dan si misai kontot Charlie Chaplin! : )

eh..tunggu! nk panggil maskot ke untuk dorang ni eh? maskot salunya untuk patung kan? tapi dorang bukannya patung..dorang orang hidup! so tak tahulah sebenarnya nak bahasakan dorg ni semua apa!T__T..sebut maskot jelah eh?..bukannya dorang baca pun blog daku ni! kan-kan? muahahhaha : D

 Betty Boops tu gedik je! sexy tak leh blah! sore pun kecik!hehe

tahu tak bila dapat jumpa maskot-maskot ni, terasa seperti  berada di alam zaman kanak-kanak ribena lagi? tak sedar diri dah nak masuk 20 an! hish! nk kisah apa? bukan selalu kan anak dara yang sorang ni nak kembali menjadi kanak-kanak tadika yang suci murni..betul tak? ahhahha

tahulah kalian nk kata maskot-maskot tu yang lagi comot comey dari daku!

kadang-kadang bila dapat bergambar bersama maskot-maskot ni pun, memang lah terasa lupa diri kejap! perasaan jakun memang menjuarai carta la! yelah..bukan senang dapat masuk Universal Studio! tak dapat pergi ke U.S kat Hollywood pun, dapat kat Singapore punye US pun jadilah kan? baik dari tak dapat pergi langsung, kan-kan?!*senyum kambing jap!* kih-kih! :D

Madagascar- Popcorn car! : )

 
 YELLOW CART CO..apa benda sebenarnya tu? 
tak pernah dengar pun? T____T

Di US, macam - macam maskot ada! yang comel, yang buruk, yang cun melecun, semua ada! hampir semua maskot daku sanggup berbaris untuk bergambar bersama..tapi sampai saja pada yang HANTU, memang lari pecut 100 meter sebab takut dengan muka dan saiz badannya! ngeeee~

berdiri di sebelah pun dah ketar lutut, apatah lagi nak bergambar!
last-last CABUT LARI!! T__T

hey, tahu tak kalau nak bergambar dengan maskot panda (PO) yang mewakili cite Kunfu Panda  tu sangatlah susah! berkali-kali beratur, masih tak dapat snap gambar dengan PO! sebabnya, pengawal yang bertugas kata sekarang waktu rehat nya!kena tunggu 10 minti lepas waktu rehat, baru boleh amek gmbar balik! memang KENTUT CIRIT!! tak tahu ke kitorang ni banyak lagi tempat nak berjalan?! haish! bikin marah tahu!grr! last-last..memang menyelit lah kat orang yang ramai tu semata-mata nak amek gambar dengan MR PO! : ))

tgk! comel kot! ada sapa-sapa nak jadikan boyfren atau husband? 
pada sapa yang dapat, dah tak perlu bodyguard dah!
cukup besar kot MR PO ni! :' )

owh..sedang jalan-jalan dalam US, terdengar pulak suara-suara merdu yang menyanyikan lagu-lagu ber era 50 an! pandang kiri kanan, takde pulak! dari mana datangnya suara-suara tu? jalan ke depan lagi, tengok-tengok ada sekumpulan mamat-mamat hensem sedang berjoget sakan dengan baju belang biru-putih! abis saja terkinja-kinja, terus disuruh berbaris bagi sesiapa yang nak bergambar! dan daku..telah menjadi orang pertama untuk yang berdiri di barisan hadapan! wah!! excited gile nk amek gambar dengan orang-orang yang daku sendiri tak kenal! wahahhahhaha : p

cepat pilih yang mana satu idaman kalbu? ;p

berjalan sudah..bergembira pun sudah..makan saja belum! perut yang berkeroncong, memang tak payah cakap! masalah nak makan da terbayang kat mata! sebabnya nak cari makanan halal memang payah! T__T.. nasib baik jumpa kedai yang jual snek-snek! dapatlah beli chips yang ditabur dengan cheese yang melimpah ruah! =) bolehlah kalau nak buat alas perut kan? kalau tak, kena gastrik kat sna, sapa yang susah?heee...

PERGH!! makan ni memang tak leh lebih 3 suapan!
kalau tak, menangislah kalau lemak di badan bertambah! T__T

kalau dah datang ke tempat yang tak pernah pergi, haruslah beli souvenir untuk simpanan peribadi kan? bekas air yang dijual di US sangat cantik dan unik tahu?! sebab tu sanggup beli air gas yang sama saja rasanya dengan di Malaysia, semata-mata untuk dapatkan bekas air yang bercop UNIVERSAL STUDIO! heheheh..

daku ada dua! sapa nak satu? cepat cakap Elie cantik! muahhaha :p

nak masuk ke US, sehari memang tak kan habis nak masuk semua tempat! main roller coster da 30 minit, tangkap gambar lagi da dekat 2 jam! cari souvenier lagi sampai 3-4 jam lamanya! *erk?* hehe..kalau nak pergi, memang kena bangun pagi-pagi! kalau masuk pukul 12 tengah hari tu, memang mimpilah nak berjalan sampai habis kat US ni! dan sebab tu, mulalah terpikir nak pergi Universal Studio ni untuk kali kedua lepas ni!hahhaha.. tahu umi cakap apa?

EWAH KAU ELIE, MEMANG TAK SAYANG DUIT?! T___T

Happy day everyone! :' )

hey, pulang saja dari Universal Studio, malamnya daku sempat menontot teater yang dipersembahkan di tepi pantai, di Pulau Sentosa! mahu lihat apa yang berlaku? tunggu saja entry seterusnya dari daku! hehee :p

Assalamualaikum semua! : )

p/s: pasni nak ajak buah hati pengarang jantung berjalan di Universal Studio pulak lah! :D

50 comments:

liyanaziz said...

sumpah, betty boop tu sangat gediks ayaq!!! kikikiki.. alaaaaaaaaaaaaaa.... mana dtg marilyn monroe! masa yana g x de..
kak ya dapat pegang charlie tu!! kikikikiki..
ehemmmm... souvenir utk yanaaaaaaa!

Hunny Maldini said...

wahhh memang best :D

HaNTwO said...

wowwwww benst gile jalan2...kirim minyak wangi sebundle leh x?? hehehe

little cart00n said...

yana..
gedik sangat!!
elie dpt jumpa marilynn monroe tu rezeki la kot!hehe

tak abis2 mintak souvenir!hahha

little cart00n said...

hunny..
best2..nk pergi lagi! :)

little cart00n said...

hantwo..
ala..lambat!elie da balik da..
kalau tak, boleh je nak belikan..
tapi duit mesti bg la bro.hahha

☆aDihAys☆ said...

ala..bestnyer holiday..ble la Deehays dpt pg..

little cart00n said...

deehays..
nnt dapatlah pergi tu.. :)

♥ nana i am ♥ said...

bestnye! taknak ajak kitorang jugak ke? :D

♥ nana i am ♥ said...

nape tak bawak panda balik malaysia adik ellie ^_^

little cart00n said...

nana..
jomlah buat rombongan cik kiah!hahha

little cart00n said...

nana..
panda tak muat nak bawak masuk naik tren!hahhaha

WunnyNiwaa said...

wah universal studio! best nye! macam fun habessss! berapa cost pergi singapore ni dear?

little cart00n said...

wunny..
fun2..dalam beratus jugak..tapi oke lah kan, janji puas hati! :)

tomatokering :) said...

huwaa!! maw2! elie tak bg ole2 pon..huk

little cart00n said...

tomato..
meh dtg umah, amek ole2..hehe

Leez LoOr ;p said...

wOoOo~ syOoOoknye!!!!!!!!!!!!! ;D nak ikut gak ;p

Ullyana zaidy said...

uwaaa!!jeles la!!nak p jugak kat cni..huk2!!! mesti bes kan..
bila la yna dpt p cni..huhu

little cart00n said...

leez..
jom pergi sme,.tapi tambang sendiri2..oke?hhaha

little cart00n said...

ullyana..
kalau ada niat, mesti dapat pergi..
no worries sista~ :)

efyna.pinkladies said...

commelllnyeeee panda! hehehe

little cart00n said...

efyna..
panda tu besar gila!

enyheartsdiamond said...

seronoknya dye bercuti.. teringin juga :)

little cart00n said...

eny..
seronok memang lah..tapi bila balik, pikir pasal result, terus rasa tak seronok da!wawawa

koboys said...

bestnye..ahahah..jeles2.jom g by.
:P
erm.nk bg teddy besar PO tu boleh x?hahaha

little cart00n said...

syg..
kumpul duit sme2, then kita g..oke?
besar po pun, jumbo ag best!bluekks!:p

eily farhana said...

waa bestnye g jenjalan.. last month, kwn blog akak pun g s'pore.. ehee

little cart00n said...

eily..
elie pun kawan blog akak kan?
hehehe

❤gadiest ❤ said...

wah!!syoknyerrr..ble turn kte plak nk g nieyh~ (:

yusra ! said...

perghh gila best..........................

pling best chips tuuh............................................... nak............................................................................................

Pinky Pixie said...

bile nak bawak yt plak. grrrr.
jeles neyh. wuwuwu.

eily farhana said...

eh mesti la elie kawan blog akak jugak.. ehee

little cart00n said...

gadiest..
jomlah kita wat rombongan cik kiah..
nak tak?
hahahha

little cart00n said...

yusra..
da masuk perut elie chips tu!
sorilah yus! :P

little cart00n said...

pinky pixie..
heheh..
jom nnt kita g sme..tambang lain2 la..hehehe

little cart00n said...

eily..
trimas kakak ku! :D

Jeely jelly said...

wah ! wah ! wah ! best nye. best nye. best nye ! :p teruja tengok...

little cart00n said...

jeely..
jomlah g US..rasa teruja sendiri.. :)

Ain Zulaikha said...

singapura? huhu mahal tak gi sana?

little cart00n said...

ain zulaikha..
boleh tahan lah mahalnya..tapi berbaloi kalau seronok..kan? :)

Heidi Shafiq said...

wow.. bestnye.. pasni pegi jgn lupe ajak aku.. :P

little cart00n said...

heidi shafiq..
hahah..boleh tapi tambang sendiri la eh? :p

Marya Hana . said...

nampak mcm enjoy gile.. waaa. :)

little cart00n said...

kak yaya..
enjoy-enjoy! :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

nk itutt jugakk!!!!;D mestii besttt.

♥ Funna ♥ said...

wow dear, bes nye jln2 kat U.S..dulu last p singapore blom wujud lg U.S tu..mahal x nk masuk situ?

little cart00n said...

fifiey..
jom2..sangat best! :p

little cart00n said...

funna..
best! mahal agaklah..tapi berbaloi..sebab seronok kan? ;)

alexa yussida said...

comel la water bottles tu..kikiki

little cart00n said...

alexa..
comel2..
nak pinjam ke?
hahha