Friday, October 22, 2010

UNGU...

salam kalian..: )

Selain warna HIJAU, daku akan pilih warna UNGU sebagai warna pilihan hati!!


sebab daku rasa warna UNGU adalah satu warna sangat yang HEBAT! : )

Gabungan dua kaler yang berlainan, iaitu MERAH dan BIRU telah menjadikan warna UNGU itu sebagai satu keler yang MEWAH! dan dengan warna ungu, seseorang itu akan kelihatan relaks, cool dan selamba! kata seorang pakar psikologi..

WARNA UNGU BOLEH MENAMBAH MOOD KECERIAAN PADA INDIVIDU!

wah...jadi mmg tak salah kalau seorang individu yang sedang berduka lara, diberikan warna2 indah dan hebat seperti warna UNGU bukan? hehehe..dan lepas ni, kalau ada nampak pakcik atau makcik jiran sebelah umah yang tengah stres2 atau sedang perang periuk belanga, boleh lah kalian bg barang2 kaler ungu pada mereka! confirm2 mereka berubah menjadi seorang yang PATIF dari Pasif! teehee! ; D

bercakap mengenai UNGU, ia bukan saja berdasarkan nama warna bukan?
daku banyak mendengar lagu2 dari band-band yang berasal dari INDONESIA! tapi daku rasa yang daku leh stick n tak boring ngn band2 mereka sampai saat ni is UNGU BAND!  : )

Lagu2 mereka HEBAT! lirik2 mereka puitis! baik dari lagu cinta hinggalah ke lagu berunsur Ketuhanan, semuanya punya mesej tersendiri! and to be frank, lagu2 mereka byk insipired daku dalam kehidupan! 
tu yg siap kumpul semua lagu dari setiap album! weh, jgn memain! muahhahha..*malunya!!*  : D

daku suka membaca dan fahami lirik2 yang ada dalam lagu mereka! semuanya boleh tangkap leleh! 1st lagu yang buat daku kenal ngn UNGU is DEMI WAKTU! lagu yg berkisar bagaimana seorang kekasih ingin memberitahu kekasih yang dicintanya bahawa dia sudah bermain kayu tiga dengan cinta baru! 

Aku yang tak pernah bisa lupakan dirinya
Yang kini hadir diantara kita
Namun ku juga takkan bisa menepis bayangmu
Yang slama ini temani hidupku

Maafkan aku menduakan cintamu
Berat rasa hatiku tinggalkan dirinya
Dan demi waktu yang bergulir di sampingmu
Maafkanlah diriku sepenuh hatimu
Seandainya bila ku bisa memilih

hah! bygkan macam mana nk ckp dpn2 pada girlfren atau boyfren kalian kalau kalian berada dalam situasi di ats? haaa...confirm masing2 garu kepala bukan? hahahha...

dan cuba bayangkan jika kalian sedang berada di ambang BUNGA-BUNGA CINTA? bagaimana mahu meluahkan rasa hati? dalam lirik lagu KEKASIH GELAPKU, kalian pasti terbuai dengan nota-nota cintanya!

yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
yg kucari slama ini dalam hidupku
dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
yg panjang dalam hidupku

nanti kalau kata kalian tiada idea untuk melahirkan rasa cinta pada bf atau gf kalian, copy dan paste sja lirik di atas! pasti mereka yang disayangi terharu! hahaha..

bagi mereka yang mungkin sudah putus harapan pada seorang pujangga cinta, mungkin kalian perlu hayati lirik puitis dalam lagu CINTA DALAM HATI! ia seakan2 ingin memberitahu sang pencintanya yang tidak mengapa tidak dpat balasan cinta dari mereka yang dicinta, tapi biar mereka saja yang mencintai..

mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dengan hidupmu, dengan hidupmu

telah lama kupendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
bahagia untukku, bahagia untukku

wah!! lagu ini sangat romantis! silap hari bulan daku boleh mabuk kepayang tahu! aggagagga ; p

dan unsur ketuhanan dalam lagu ANDAI KU TAHU adalah yang paling memberi kesan pada daku! sebab? kalian baca sendiri liriknya.. 

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…

Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

hah! lirik penuh! amek kau! hihihi.. lirik yg bukan saja boleh mendatangkan rasa kesal dalam diri tapi sgt menyentuh perasaan! bukan senang seorang umat itu boleh mendapat keampunan dari yang DI ATAS jika tiadanya tulus di dalam hati!wah..kalau dgr lagu ni, mmg ingat mati la! sumpah takut! : S

dan sebenarnya daku takkan minat lagu2 dari Ungu kalau takdenya suara dari pujangga bernama PASHA! hehe..suara dia sangat membuai perasaan la! Gantang pun Gantang! *noddy, jangan marah!* teeeheee : D

i ADORE u!! ;p

dan kalau bercakap pasal warna UNGU juga, daku bukanlah seorang yang bijak dalam memilih warna ungu untuk disarungkn di atas tubuh badan! ada byk baju yg kaler ungu, tapi sebab macam tak cantik bila daku pakainya, jadi jarang sekali nk pakai closet kaler ungu! baik pergi kelas, dating atau keluar beronggeng! hahah..cuma ada satu gmbar daku berbju ungu utk tatapan kalian..
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
TRING!!
 
 saat menjadi PENGAPIT! ; )

jadi sekarang kalian SILA beritahu daku..

MASUK ATAU TIDAK WARNA UNGU DENGAN DAKU? ; D 

p/s: nnt nk pergi beli converse ungu macam dalam gmbar 1st tu!!cantik!! ; p

4 comments:

liyana aziz said...

makcik, beli la, buat koleksi kasut tu.. ingat! anda dah ada warna biru gelap!!! =p

little cart00n said...

yana..
pasti akan beli!
bukan saja sudah ada biru gelap, malah merah dan hijau!
yeehaaa!! :p

muhamad ezham said...

yeah

little cart00n said...

ejam..
yeah apakah??
hahha