Wednesday, October 20, 2010

SEGALANYA BERMULA DARI...

salam kalian..:)

daku sentiasa berusaha memberikan yg TERBAIK dalam setiap perhubungan!


mengikut kata orang, perlu sentiasa yakin dgn pepatah yang berbunyi..

 PERHUBUNGAN MEMERLUKAN KEPERCAYAAN..

daku bukan saja menaruhkan kepercayaan, tapi benih-benih kasih serta baja-baja sayang dalam perhubungan ini juga sentiasa di semai! tapi kepercayaan, kasih dan sayang bukan saja perlu dari sebelah pihak, malah dari kedua-duanya! jika tidak, bila-bila masa saja boleh terputus di tgh jalan! *mintak simpang!*

dalam perhubungan, masing2 punya tugas masing2 dalam menyemai cinta..betul bukan?? lelaki perlu melayan wanita, begitu juga wanita! ada juga daku terbaca akan pepatah yang mengatakan..

BERTEPUK SEBELAH TANGAN MASAKAN BERBUNYI..

melihat kepada pepatah itu, daku  yakin setiap perhubungan itu lahir dari hati yang berlandaskan rasa cinta dan kasih sayang..kalau tidak, masakan wujudnya perkataan BAHAGIA dan SEHIDUP SEMATI?

tapi sayangnya, zaman sekarang masih lagi ada yang menjalinkan perhubungan yang hanya berdasarkan keseronokan semata2..tidak serius dalam perhubungan, dan bila sudah mendapat madu, sepah dibuang begitu saja! sedih bukan melihat situasi mereka yang sebegitu? : |

dan dalam perhubungan, penjagaan yang rapi juga diperlukan agar kekal sampai bila2!bukan takat anak cucu..tapi sampai denyutan nadi dan hembusan nafas terakhir! kalau begitu barulah dikatakan SEHIDUP SEMATI! : ))

owh..bila bercakap tentang menjaga hubungan..ia bukan satu tugas yang mudah! kalau mereka yg sudah berkahwin juga adanya penceraian, inikan pula pada perhubungan yg masih setahun jagung! huhu..kadang2 jika terlalu menjaga, akan membawa kepada keburukan juga! nak2 lagi jika terlalu menjaga sehingga terlepasnya kepercayaan antara pasangan..walaupun niat di hati hanya untuk satu kebaikan!

dan kalau dijaga dengan baik sekali pun, tapi yang di atas mahu berikan DUGAAN, terpaksa dihadapi dengan tabah dan sabar..kata umi, tidak perlu tergesa2 dalam membuat keputusan..kerana daku percaya pasti ada jalan keluar jika berfikir dgn iman dan tawakal dengan qada'NYA.. ; )

Jika dugaan itu masih berlanjutan, hadapi ia dengan kekuatan kerana DIA mahu melihat umatNYA kuat! jika ada API yang membakar dalam diri, jangan ditambah PETROLnya..tapi di hapuskan dengan DEBU-DEBU CINTA! dan jika BUNGA-BUNGA CINTA sedang mekar dari pohonnya, jangan terlalu taksub dengan keindahannya..kerana tidak mustahil akan ada PIHAK KETIGA yg cemburu dengan kecantikannya..


daku sentiasa berusaha dalam memberikan yang terbaik dalam setiap perkara yang daku lakukan..baik dalam perhubungan mahupun kerja..tapi setiap kali mahu memberikan yang terbaik akan apa yang daku ada, seringkali mesti gagal! dan entah kenapa dalam menjadi kekasih yang baik juga kadang2 pasti dihantui dengan kegagalan! argh! : ((

tapi kata umi, kalau mahukan kejayaan, perlu sentiasa gagal..betul bukan?! :D

jadi jalani segala-galanya dengan sabar dan ikhlas, baik dalam perhubungan mahupun apa saja..kerana kepercayaan, kasih dan sayang semuanya bermula dari hati yang tulus dan suci.. ; )


APA YANG TULUS DARI HATI AKAN 
BERSINAR KUDUS DAN BERSERI - A.SAMAD SAID

p/s: sayang, mintak maaf untuk semalam! ; (

16 comments:

aMyErInAiMiE said...

alahai..sian die..
tp kn..elie ni mmg best. mmg seswai la amek kos yg elie amek skg ni.elie pnuh ngn kate2. bernas plak tu!

hehe..u go girl! good luck in wt ever u do n may all ur dreams come true. jatuh bgn, ups and down dlm hubungan tu perkara biasa. u bole handle punye. insya allah :)
anyway..akak ade tag elie in few contest@GA. bile2 rajin or bosan xde pape nk wt..join la ek. akak ade ltak name ELIE but not sure which entry.:)

little cart00n said...

kak erin..
hahaha..saya minah jiwang!muahahha

thx akak..i'allah..segalanya akan oke dgn doa bersama :)

owh..ada2..tgh kumpul idea utk join GA!nnt ada time, elie publish ok?hahaha..

btw..im glad u loves my words ;)

aMyErInAiMiE said...

hehe.same2. kte same2 doa utk kite2 k? :)

yup2.with ur words, u can go far.jgn sia2 kan bkt yg elie ade. n kelantangan elie bersuara mcm kes mamat poyo tu. hehe. u have ur hidden talents yg bole mendatangkan kebaikan n generate income in d future! ;)

ayu syafiqah said...

love ur words elie...especially ur umi punya word tu...it's true..mak abah akak pn ckp cmtu gak..

little cart00n said...

kak erin..

haha..lantang tu ikot umi kot..kasi lepas je bila xpuas hati..no simpan2..nnt berhabuk!hahah

macam ni elie nk masuk law la time degree!hahah ;p

little cart00n said...

kak ayu..
umi abah kita ada pendirian yg sama! hehehe..
btw thx kak.. :)

aMyErInAiMiE said...

haha.masuk2! tegakkan kebenaran!hehe

little cart00n said...

kak erin..
karang jadi lawyer, jumpa hakim, trus parkinson!hahahha

liyana aziz said...

makcik, dah kenapa?? okay kah?? beul2, tanpa kegagalan, kejayaan takkan muncul.. heehehehheeh.. =)

little cart00n said...

yana..
xde papelah makcik!
btul2..kena gagal dulu baru berjaya..
yana mmg leh berjaya kalo masuk law!
heee.;p

Syida Shukor said...

elie , i suka entry ni ! kena saling percaya tapi jangan lah sampai mengongkong kan huuuu

semoga kalian baik baik sahaja ya (:

Coco said...

kalau kepercayaan dah hilang, hilanglah segala2nya.

:)

little cart00n said...

syida..
btul2..
jgn terlampau mengongkong..

kami sudah baik semula..
doa2kan ye..(:

little cart00n said...

coco..
agaklah..
tapi kalau ada kasih sayang, masih boleh kekal..
i'allah..:)

cEro said...

dear elie,
dlm buat apa saja, bukan skadar dlm hubungan,
kita kena lakukan yg terbaik utk diri dan org sekeliling..

the thing is, kita takkan tau sama ada kita dh buat yg terbaik atau tidak..

jadi, setiap apa yg berlaku, kita ambil iktibar dan jadikan pengalaman..
bukan skadar berlaku dan berlalu..

jika gagal, buat skali lagi supaya yg gagal itu jd pengalaman..

btw, nicely written!

little cart00n said...

cero..
ye btul2..
pasni elie akan bangkit dari kegagalan! ;p

btw..thx bro atas nasihat :)

n enjoy reading ya! ;)