Sunday, September 19, 2010

SABTU YANG INDAH!

salam kalian..:)

SABTU YANG INDAH! ;)



kalo baca entry lepas, pasti paham apa akan jadi pada hari ini!! pada kalian masih lagi belum tahu apa yg dibebelkan oleh daku ketika entry lepas sewaktu berdating bersama noddy si kekasih hati, sila baca entry yg LEPAS terlebih dahulu..kalo tidak, kalian pasti tergaru2 kepala ketika membaca entry kali ini! :)

tapi daku pasti ramai yg sudah membaca dan mengikuti entry yg lepas dari daku kn?nk2 lagi pada kalian yg follow blog daku ini, pastinya kalian rajin membca, even daku tau lagi ramai yg tgk gambar dari membacanya!ceh!*ada aku kisah?!*muaahahhaha ;p

oke CHUP!! mari masuk cite!!:D

seperti yg dibebel oleh daku sebelum ini, noddy sudah bersetuju utk datang umah!uyeyyeyeyey!! daku bakal bawak boyfren datang umah berjumpa umi dan abah!dari semalam jantung sudah ber 'dup dap dup dap!'hahah..

SELAMAT DATANG KE RUMAH ELIE! ;)

dari malam sebelumnya umi sudah warning daku utk tido awal dan bangun pagi2 utk kemas umah dan isi segala kuih raya yg ada kat umah dalam balang!haih!dgn kemalasan tahap gaban menggunung, sudah bangun dari membuat taik mata berlebih2an!choi!!*anak dara spe la ni?!* -.-

bangun2 saja,terus seret kaki pergi toilet..basuh muka dan gosok gigi utk buang taik2 gigi!..xperlu mandi di pagi hari utk smlm!sbb nnt daku bakal kotor jugak bile da membersihkan rumah bagai!muahhahaha..lepas da redi dgn kuih muih yg bakal di isi dalam balang, bermula lah sesi mengemas rumah!*DAKU RAJIN! sila cakap FUIYOOO!!*haahha..

satu kuih masuk dalam balang, 2 kuih masuk dalam perut daku! ;p

kek oren n kek marble..

then, tolong cuci pinggan mangkuk, lap2 mana tempat yg berhabuk, cuci toilet dan bla3..huish!daku sgka toilet daku boleh bersih dan berkilat lepas daku cuci + sental lantai dan mangkuk jamban tu!hahahaha..

umi dgn rela hati berada di dapur dan seperti biasa, xbg daku semak di dapur sbb xnak anak dara dia ni tau resepi yg dicipta!katanya tkut daku ag teror masak dari dia!ceh!umi xtao anak dia ni ag teror dari CHEF WAN!muahhahahha...

dan menu hidangan tetamu smlm semuanya dari resepi umi yg tersendiri..antaranya..AYAM BAKAR, NASI ARAB, SPAGETTI, UDANG GORENG OYSTER SOS, dan adalah lagi side dishes..*daku xnak tulis semua, takut kalian terlioq!eheh*:D

umi mmg suka masak banyak2 sbb tau anak dia suka makan!

bila jam sudah pukul 12 tgh hari, daku sudah bersiap sedia utk membersihkan diri dan berwangi2an, calit mekup kat muka biar nmpak ag MOLEK!hahhaha..dan siap utk menunggu tetamu datang! :)

saya cantik..budak kecik tu comot!heheh

tunggu punya tunggu, xde org yg dtg lagi..mata sudah mengantuk, perut sudah berlagu riang..kawan2 yg sudah berjanji utk dtg ke rumah masing2 baru bertolak dari umah masing2 di jam 2 petang! dan pukul 2 lebih, satu kereta dari kawan2 sekolah menengah sudah memenuhi ruang rumah! wah!sgt xsangka dpt bertemu lagi kawan2 lama!yg dari sekolah rendah pun ad!!sgt terharu la daku!!!heeee.. ;)

satu..

dua..

tiga! 

tiga-tiga gambar di atas, semua kawan2 dari sekolah rendah dan menengah!dalam ramai2, daku mmg selalu yg paling 'SOPAN!'semua pakai baju kurung, daku lak jadi JANTAN smlm!muahhahha :p

tapi dalam ramai2 kawan yg dtg, ada sorg tu mmg daku xpercaya akan jumpa balik!kawan sekolah rendah daku dulu..TIPAH!!wah!!rindu sudah sama si kecik ni!!!hahaha..last daku jumpe TIPAH time fm3! tapi masa tu kami macam budak2 lagi..sekarang da jd budak UNIVERSITI!:)) *thx to DHATIE cz ajak TIPAH!* :)

BESTIE since sekolah rendah!;)

dalam pada melayan kawan2, daku sudah gusar menunggu noddy yg OTW ke umah!haish.mana pulak si pujangga hati ni..lambat benar!dia xtao daku ni jantung macam nk pecah tunggu dia jumpa umi abah!hahhaha..sekali mesej di FON berbunyi...

BY, SAYANG DA OTW..JAPG SAMPAI LA..

daku tunggu di luar, nmpak satu kereta putih masuk area umah..dan NODDY bersama RAKAN2 askarnya sudah sampai! wah!!lagi terasa mau gugur jantung lah!hahaha..

masuk umah, umi sudah menunggu di dalam..perkenal kan noddy pada abah dan umi..ajak dia dan 2 lagi rakan menjamu selera!heee..mereka sporting!:)..tapi bila disuruh menambah makan, masing2 malu!!katanya DIET!!ceh!!tapi noddy makan bertambah! dia mmg tiada rasa malu nk tambah lebih2,nk2 ag kalo kat umah daku!wakakkaka..;p

3 askar JAMBU!!hahaha..

wah..xsangka daku akan bawak askar2 masuk umah berhari raya la!umi sendiri xpercaya daku boleh berkawan dgn askar!hahha..pengalaman berharga ni!haha..bukan saja dapat bawak kawan2 sekolah dan noddy bersama askar2,tapi dapat bermesra bersama mereka sememangnya menyeronokkan!:)

petang sja, noddy meminta diri utk ke berhari raya di umah rakan yg lain..bersalam2man dgn umi dan abah sebelum bergerak pulang..

TIME KASIH SAYANG SEBAB SUDI DATANG UMAH!
bawak kawan2 askar lagi tu!heee :)

diam2..umi xtao anak daranya sempat bergambar dgn kekasih di luar umah!;p

oke..sudah lupe nk bgtao! semalam juga abg amer dtg berhari raya di rumah!hehe..siap pakai baju sama kaler ngn kakya!heh!jeles tau!daku pakai baju lain kaler dari noddy!tapi xpe,noddy dtg umah daku, pakai bju yg daku beli kan dari VIETNAM!hee..:)

purple couple!*JELES!blueeks!!*hahha

terima kasih kepada semua yg hadir semalam! sememangnya semalam SABTU YG INDAH! dpt bawak noddy berjumpa family, dpat jumpa rakan2 sekolah yg lama..dapat jamu askar2 makan..dan dapat lepak kejap dari pikirkan ASiGNMENTS!hahhaa..

n thx to umi sbb masak untuk kawan2 daku n boyfren anak2nya semalam!heheh..seriusly, daku sgt hepi semalam!!TIME KASIH SEMUA! :) 

**kepada rakan2 lain yg belum beraya di rumah daku lagi, i'allah..nxt time daku buat makan2 lagi ye..
ini daku jemput yg dekat2 sje..:))**

tgklah gambar sengal daku bile sgt gembira semalam!hehe


..DAN...

kredit to songkok thaqif!heheh

SEMALAM ADALAH SABTU YANG INDAH! ;)

p/s: umi ckp noddy BESAR!hehhe

26 comments:

Daffien88 said...

haha..report report....kena report ni...moga berbahagia ke anak cucu..aminnn

little cart00n said...

daffien88..
hahah..diam2..
thx..amin..;)

tfa_purpleclover said...

yes! yes! aku ade! hahaha
aku tak publish ag entry aku.mebi isnin.huhu. jeles2, nak gak bawak askar balek umah. kebetulan sama lak kita. tapi kau advance =) imy elie.

little cart00n said...

tfa..
hahha..haruslah kau ada! :)
oke..cpt2 publish!aku tunggu!hehhe..
jom2, join aku bawak askar dtg umah..heee..
imy too tpah!!t ada rzeki jumpa ag k?;)

tfa_purpleclover said...

ko tayah la panggil askar doe. gaya cam pidies tu masuk utan je. panggil la navy.baru la cool~haha
p/s: aku je bole army. ko navy. kui3

little cart00n said...

tfa..
hahaha..pakcik navy la..baru sedap halwa telinga..hahha..

p/s: army..navy..siblings la kot!muahhaha

tfa_purpleclover said...

pakcik navy? he's not that old kot. mr.navy okey kot.mcm aku panggil dei, mr.army.

siblings??why not??? gatai naaaa.hahaha

little cart00n said...

tpah..
mr navy da bese dgr..ala xyah lah..panggil boyfren aku je senang!xyah semak kepala!hahaha

argh..xle siblings2..gatai!!hahha..

nina said...

haha elie..
happy ekk.moga bahagia ke akhir hayat ek =)

little cart00n said...

nina..
hepi2!thx nina..
amin..;)

Un Phat Lee said...

rase lapar pulak lepak sini.

little cart00n said...

un phat lee..
mesti sbb tgk umi i punya masakan..;)

Rashid said...

salam

ermm bestnya. Kumpul ramai-ramai.. makan ramai-ramai..

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

wow..meriahnye..hehe..uhuk3x...my BF xdtg raya rumah...sedih..die keje..huhu..slmt hari raya.. =)

aMyErInAiMiE said...

akak tau elie bz tp akak nk btau u kene tag!join competition i love u!
http://eringilegambar.blogspot.com/2010/09/i-love-you-contest.html

little cart00n said...

rasyid..
seronok2..boyfren pun ada,aglah seronok!..hee ;p

little cart00n said...

arisa funabashi..
hehe..xpe..nxt yer punya eid, makesure dia dtg umah k??

selamat hari raya juga..;)

little cart00n said...

kak erin..
adeh!time kasih tag!nnt ili try join contest tu..
sekarang kat u, susah nk on9!!internet cam budus!grrr!!

koboys said...

heeee...syg pon hepy time 2..thanx jmput dtg..n thanx masak..sedap2.hehe..nk mkn ayam lg.hehe
jgn pgl askar.xbest.pgl navy boy.haha..bru cool.. :)

aMyErInAiMiE said...

pgl je ASKOR elie..navy boy tu gedik sgt.navy man la kot?tp blum man enough plak dorg ni...hihi..just kidding~~ :P

little cart00n said...

syg..
cyg panggil syg je..xpyh navy boy..
xsedap pun..syg je..ag terlebih cool tau!

little cart00n said...

kak erin..
ah..xpyah man atu boy..
panggil bucuk je..
mamat kat atas tu bucuk..
tdo pun berair lior basi..haha

aMyErInAiMiE said...

eeee...hehe.akak klu tdo xde ape2 kuar tau.die kuar air liur basi ek?:P

nnt dtg konvo syg awk ni ke?klu dtg nnt kte tegur2 k?hehe

(mesti syg awk kate kte ngumpat2 lg ni kang..hehe)

little cart00n said...

kak erin..
mana akak tau akk tdo xde kua pape?
hahha

dtg..i'allah..;)

aMyErInAiMiE said...

heheh.akak tau..dh cek sindri n dh tny org.hehe.tny fmly jela.hehe

little cart00n said...

kak erin..
eleh..dorg simpan rahsia akk la tu..;p