Saturday, August 28, 2010

CARA SYAITAN MENGGODA MANUSIA..

salam kalian.:)

baca saja tajuk..CONFIRM2 ini berkaitan islamik sedikit..ada sesiapa perasan, dalam entry2 daku sepanjang bulan ramadan ni banyak menjurus ke arah nasihat dan perkongsian ilmu?kata org banyak, bulan mulia ini perlu byk mengingati kehebatan dan kekuasaan DIA yg satu...bukan untuk menunjuk..jauh sekali untuk berlagak hebat..tapi tidak salah rasanya untuk daku berkongsi info yg sedia ada bersama kalian utk kebaikan dan renungan kita bersama..kan2?*Allah murka umatnya kedekut ilmu!*

hendak jadi cerita, petang tadi daku duduk berblogwalking smbil menyelesaikan asgment yg bertimbun di rumah..ttbe dipanggil kakya untuk tonton bersama satu vdeo yang menyedarkan daku..hurmmm...mari saksikan video yg daku da uplodkan untuk kalian,semoga menjadi renungan semua!:)

HOW SATAN WORKS!


mcm mana? apa perasaan kalian bile lihat cara SETAN menjalankan tugasannya?menakutkan bukan?hurmm..daku sendiri yg menonton vdeo di atas sedikit sebanyak wujud keinsafan dalam diri..lepas tgk video ni, baru daku tau rupenya macam ni umat manusia terperangkap dgn tipu daya SETAN!nauzubillahminzallik!kata org..

PANTANG DIPUJUK..HABIS TERGADAI!

tujuan menguplod video utk tatapan bersama ini sebenarnya untuk mengingatkan diri daku juga..kita yg bergelar manusia ni masing2 mmg xlepas dari melakukan kesilapan bukan? jujurnya..daku sendiri pun kadangnya mudah alpa dgn hidup duniawi..dan masing2 mudah terpujuk dgn ajakan dan hasutan SETAN yg DIREJAM! Astaghfirullahalazim..tapi i'allah..selagi kita igt siapa kita..dari mana kita datang dan kepada siapa kita kembali..I'Allah..hidup kita akan sentiasa dilindungi Allah Maha Besar!

semoga dgn perkongsian video untuk renungan bersama kalian kali ini akan mendatangkan kesan positif dlm diri..daku sendiri seringkali mengingatkan diri agar jgn mudah leka dgn hidup di dunia yg hanya sementara..sememangnya ia hanya pinjaman untuk seketika sahaja..dan selagi hidup..SETAN akan sentiasa berada di sekeliling kita..

seperti org lain juga..daku sentiasa mohon kpd Allah agar membukakan hati daku untuk berubah ke arah kebaikan..jauhi daku dari segala bencana dan segala bentuk kecelakaan..tapi kata org..baik bermula secara perlahan..xperlu tergesa2..takut nnt ape yg DIKEJAR TAK DAPAT..dan YG DIKENDONG BERCICIRAN..tapi i'allah..daku sentiasa igt pesan umi..abah..cikgu2 serta mereka yg berada di sekiling daku bahawa..

SETAN DI MANA2..TAPI ALLAH swt SENTIASA BERSAMA KITA!

wallahuallam...

p/s: TUHAN KITA HANYA SATU..iaitu..ALLAH SWT!

4 comments:

Aimi said...

masa aku tengok video ni dulu, cuak jugak.
tiba2 teringat kartun2 setan dalam buku asuh tu.

HanisAzla said...

Nice post. Thanks yer berkongsi ilmu di sini.

little cart00n said...

aimi..
hahha..tao xpe..
aku dulu beli asuh tiap2 minggu..
sbb nk baca cite setan punye pasal..heee:)

little cart00n said...

HanisAzla..
No prob..thx juga membaca ye:D