Tuesday, June 29, 2010

ELIE IS A MALAYSIAN!!

salam kalian..:)

daku ke JABATAN PENDAFTARAN NEGARA utk amek IC yg baru di renewkan dlm 2 minggu yg lepas..mmg excited abis nk tukar ic baru..sbb..ic daku yg dulu muke masa zaman kanak2 ribena!!yela..masa tu umo daku 12 tahun..darjah 6..di ulangi..DARJAH 6!*kali ni siap di boldkan oke?*..heee..

tp kenapa ngn muke daku time darjah 6 dulu?heheh..zaman daku montel dulu lah!hahaha...

last week, daku ptutnya da dpt ic baru n patutnya da selamat daku simpan dalam purse merah daku ni..*patutnya la..ceyt!!*hehe.tp disbbkan daku g keje dgn pakaian yg selambe gadak je..sua pendek ngn tshirt kusam daku, harapanlah nk masuk JPN tu..hehe..maunya daku disuruh beli sua n baju baru kat GIANT!*daku sedang promote GIANT, sila beri perhatian!*hehe..so, terpaksalah arini pakai cantik2, semata nk collect ic baru SAHAJA!*diulangi..SAHAJA!* grrrr!!

pagi2 lagi, daku da berwangi2an..cantik2..dan comey2..*no bucuk2..no comot2..no serabut2 PLISH!!!*hee..smpi tmpat keje, setup sume barang, then bergerak seorang diri ke JPN..berjalan dgn sopan santun..lintas jln penuh cermat dan smpi dpn pintu masuk JPN,
:
:
:
:
:
:
:
:
:

TANNGGGGGG!!!!!!

kalian tao bunyi ape?

daku sudah melekat kat pintu!hahhahaha

kat situ tulis TARIK...daku g TOLAK..mana lah xmelekat daku kat pintu tu..heeee..nasib baik xde ramai org yg lalu lalang dpn JPN pagi2 camtu..kalo x, mau daku angkat kaki, pecut 100 meter..*ceyt!xsedar badan da berat, diri da pancit, lagi mau lari pecut!!*hahaha..:p

oke..masuk2 dlm JPN, amek nombor, daku dpt nombor 1039..tgk kat papan giliran,,sekarang baru no 1031..ada lagi lapan org..kena tunggu la gamaknya...so, duduk kat satu kusi, pandang org kiri kanan..ada la dlm 5-6 org area daku..hurmm..rata2 berbju OFFICE WEAR...pekerja area Damansara la kot..dtg nk renew ic or selesaikan dokumen pe tah..*daku xperlu amek port bukan?*hehehe..

kejap2 dgr nombor dipanggil..smpi no 1037..daku da ready utk dipanggil..bile smpi no daku..1039, sempat jeling no kat tgn sblum bgun dan ke kaunter no 4..smpi kaunter, sorg petugas berbadan chubby bernama HAZRI menanti..

elie: Assalamualaikum..

Hazri: Ye, selamat pagi..

eh?dia xjawab soalan daku pun?berdosa tao kalo xjawab salam org!hehhe..dan daku dgn selambe gadaknya, duduk di dpn beliau,WALAUPUN xdijemput..*saya mmg muke xmalu!bluekks!*hee..

Hazri: ye cik?ada pe?

elie: saya nk collect IC..

daku serahkan ic lama dan kertas bukti daku buat ic minggu lepas pada Hazri, dan dia masuk satu bilik, kua dgn ic baru daku di tgn!wah..dalam hati da xcited gile nk dpt IC baru!hahha..pastu ape tah yg dia buat ngn ic daku tu kat komputernya..ttbe..

Hazri: eh?xbole? *dgn muke kerut2nya*

elie: ape cik?

dia ke kaunter sebelah, masih dgn komputer dan ic daku di situ...

Hazri: cik, ke kaunter 8 boleh?

elie: saya? owh..oke...

daku bgun dan ke kaunter no 8..seperti di kaunter no 4, Hazri still buat bnda yg sme..ape yg di godeh dlm komputer pasal ic daku pun xtao la..daku perhatikan je smbil bg senyuman manis..*semanis milo tabur kat kedai mamak belakang umah daku!*hee...then, sorg petugas wanita, duduk di tmpat Hazri..IC daku bertukar tgn..xtao la ape yg dorg buat..haiya..asal lama sgt ni?!!then ada sorg petugas, agak muda dr Hazri, pakai spek, tgk daku...katanya..

SABAR JAP YE DIK?

dan daku..hye mengangguk dan masih senyum..*masa tu senyum da boleh kata terpaksa kot!*hehe..sedang daku tunggu2..ttbe nama daku dipanggil..

ILI FAZRIN?!!

hah?daku bangun, dan terus ke kaunter no 6..eh..mule2 kaunter 4, then tukar 8..sekarang 6??!haiyooo!!!da 3 kali tukar kaunter, tp ic xdpt2 kat tgn lagi!!ape masalahnya?!tp xpe..senyum lagi pada petugas2 tu..daku anggap daku sdg bersedekah la..kn org kata senyum itu satu sedekah..*itu org yg kata..daku xkata ape2..*hehe.:p

bile rimas ngn keadaan yg daku sendiri xpaham ape yg dorg tgh buat, mulelah daku nk panjangkan leher, tgk kat komputer ape yg xkena ngn ic daku tu..*bajet leher jinjang!*hehe..ttbe, daku terdengar dorg kata sme sendiri..

"MCM MANA CIP NI XSAH PULAK?"

"KENAPA CAP JARI DIA XLEH KESAN?!"

dan daku...ERKK??!! kepala otk daku pk..DAKU XNK JADI PATI!!

sekali sorg brader yg panggil daku adik tu ckp...

BUAT SEKALI LAGI LA!

ehh..xkn nk kena buat IC baru lak?rambut daku la serabai mcm baru bangun tidur..muke ngn seponyehnya..mekup pun eyeliner je..*konon xnk bg nmpak mata mengntuk!*hehe..ishh..sgt la xsesuai kalo kena amek gmbar sekali lagi!huhu..tunggu punye tunggu..smpi mulut pun malas da nk bg senyum!kejang da rasa mulut..last2..ape tah yg akk petugas tu buat..daku tgk dia sbok tekan2 keyboard komputer tu..dan..

petugas: nah dik!!.dah sah!!

elie: Hah!dah?oke..time kasih!*senyum smpi telinga!*:D

YES!!!AKHIRNYA!!!!dpt jugak daku tgk muke matang kat ic baru!!hoyyehhh!!!*ttbe xcited terlebih!*hehe..dan setelah mcm2 dugaan kat JPN hari ni, 3 kaunter kena tukar, dan..mari tgk hasilnya!!
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

TARAAAA!!!

eh..silap!!ni IC LAMA!!sumpah buruk gile!!
tgk muke gemuk daku!!wawaawa..malu!!!
*sila jgn gelak!ini muke budak bucuk!!*wawawa

haaa..ni yg baru!!:))
tgk tu..cantik kan dia sekarang?
muke da xkureng sket gemuknya!tp, pp masih ada!hehe
*yg ni sila puji lebeh sket!*hehhe..

p/s: alamat dan no ic daku perlu di sensorkan sbb ia utk bacaan 18 tahun ke atas shj!:D

hahahaha..tp syg la bile terpaksa bg IC lama tu..sbb gmbar tu satu2nya gmbar kenangan masa daku gemok!!haaa..kalian da percaya kn yg daku dulu CHUBBY!!blom lagi tgk badan!macam teddy bear tau!kata org sedap dipelok, dan sedap di landing!hahahhaha:D

yg pasti skrg, IC baru daku da settle..so xyah takut lagi..pasni kalo kena pki IC ke ape, xde lah timbul sebarang masalah!dan yg paling penting...org percaya yg tu daku!!!kalo tnjuk yg lama tu, cnfirm2 dorg gelakkan!ini da prnah terjadi bile daku tunjukkan ic yg lama pada kawan2..dan mereka sume gelakkan!!xleh blah..noddy pun gelak!!dorg ckp daku mmg gemok dulu!waaaaaa!!!!!!

so, pada kalian yg belom lagi renew IC kalian yg sejak berkurun lama asyik tgk muke budak2 je, sila2kan lah renew ye?sblum ape2 kekeliruan terjadi..kalo umo da 30++ tu, agak2lah kalo xtukar lagi..nnt org igt yg dlm gmbar tu anak pulak!heheh..dan yg paling penting..utk membuktikan yg kita ni MALAYSIAN!!bukannya PATI!!:)

jadi dgn bangganya..daku memaklumkan..ELIE IS A MALAYSIAN!!

*mcmlah b4 ni kau org BANGLA cik elie oit!!*
hahaha..

p/s: dulu dan skrg, pp masih chubby..walaupun kurang 1-2 inci!haha

14 comments:

azzah zainal said...

HAHAHA mmg pun gmbo IC first..tdung x normal..hehe tpi yang latest akak pye mntap!

tfa_purpleclover said...

hahaha

pipi masih tuuut

bilalah aku nak renew ic kan??

little cart00n said...

kak azzah..
hahah..tao xpe..yg 2nd sure cun melecun muke akk kn?hehe

little cart00n said...

tipah..
hahah..itu aset utama daku!haha..
pergi buat cpt la bai..now2!!

tfa_purpleclover said...

now???

lepak laaaa

mr army aku tak tengok lagi ic aku

kuang3

mane boleh kalah ngan kau!

haha

aMyErInAiMiE said...

hehhe.lawak la ba=c entry ni...bole plak salah tolak pintu??klu akak mmg gelak2 dh.hehe
papepun mmg pp elie champion!hehhe:P

little cart00n said...

tpah..
bukan pasal army ko tgk ke x..nnt kalo lmbat2..susah kalo xrenew ic..kawan aku da kene,xleh kua duit kat bank gune buku bank,sbb ic lama da xditerima..xpasal2 kena kikis gmbar kat ic tu..huhu..
ko nk muke ko dlm gmbar jd mcm tu ke?dikikis bagai?huuu

little cart00n said...

kak erin..
hehehe..tula..nasib baik xde org..hahah..
owh..ppku mmg terbaik!!itu elie da tao lama!hahaha:p

tfa_purpleclover said...

eyh? bukan limit die sampai umo bpe ntah ke???

little cart00n said...

tpah..
xsemua tmpat terima ic lama..so.ko paham2 sendiri la kawan..:)

tfa_purpleclover said...

eeee ko ni seakan mengajak aku g buat ic baru je. hailaaa nanti2 jela..hahah

little cart00n said...

tpah..
up to u dear..:)

SUXX said...

wow mcmane buat make over? berbeza.

little cart00n said...

suxx..
haha..nnt i kasi tips!:)