Wednesday, May 26, 2010

INI BUKAN SHOPPING NAMANYA!


salam kalian..:)

hari ini daku sgt2 happy!!heheh..sbb jualan bisnes sgt laku dan byk customer dtg kedai,beli baju!*gaji da masuk kn..hehe*..mmg xmenang tgn daku n kakya melayan org yg dtg td..heheh..alhamdulillah..rezeki kami :))

oke..selain tu, nk cite..daku skrg mmg tgh pokai abis..dlm purse ada rm10 je..*1st time duit daku kopak abis!*hehhe..act banyak barang2 yg daku nk beli..tp kena tgu duit gaji masuk, baru boleh beli sumenya..hehe..so, daku aggarkan dlm bulan dpn baru boleh membeli segala barang2 yg daku nk tu...hehe..tp tgh2 daku xduit ni..ttbe daku dpt satu bnda yg sgt best!!kalian tao ape??hehhehe...cube kalian teka!hehehe..
:
:
:
:
:
:
:
bonus rm100 dr JUSCO!

kalian sila kira dgn betul..rm 100 semuanya!:)

wow!!1st time dpt bonus seyh!!rm 100 pulak tu!!spe nk bg bnda best macam tu kn?ini sudah dikatakan bagai bulan jatuh ke riba!!hehhehe...dgn bonus rm100 tu mcm2 daku leh beli..xyah gune duit langsung!hehhe..so bile da dpt pegang bonus rm 100 tu, dlm kepala otak ni da melayang jauh pasal nk beli ape ni..hahhaha...*maunya daku x excited?!*hehe..

oke..daku fikir2, sudah lama daku xmanje2kan diri dgn membeli mcm2 barang.heheh..so,ape kata kalo kali ni, daku beli barang2 best utk hepikan diri sendiri..wah!!bagus ni!!hahaha..

daku da listkan ape yg daku nk bli dgn bonus tu..kalian sila baca dgn teliti dan skroll smpi ke titik akhir entry ini tnpe meninggalkan sebarang patah ayat pun!kalo x, daku saman!*hey,jgn memain,skrg sume bnda nk pakai saman tao!*..hehhe..

1st benda yg terlintas dlm kepala otak ni ialah...

WEDGES!

haaa....pada kalian yg mengenali elie, msti tao yg daku mmg WEDGES LOVER!hhehe..kat umah ni mmg berlambak wedges daku ada..tp sume da rosak..xleh pakai..menyebabkan daku terpaksa pakai seliper yg ala2 wedges jugak tu g keje..huhu..
daku suke wedges sbb daku xreti pakai heels!kalo pki heels yg tajam tumitnya macam ikan todak tu, msti daku terpelecok!dulu daku pnh pakai heels, skali terpelecok, trus bengkak kaki!trauma terus daku nk pakai heels!hahhaha..*kalo kawen, mesti pakai heels ek?*hehe

2nd thing yg daku nk beli ialah..

CARDIGAN HITAM

daku mmg da lama teringin nk beli cardigan hitam yg baru..sbbnya yg daku salu pakai g clas tu da koyak..hhehehe..*tah mcm mana daku gune pun xtao la!*ahhaha...lagipun, cardigan daku yg itam tu daku gune waktu daku darjah 3 dulu!!smpi skrg daku muat!hehehe..msti kalian xpercya kn?hahah..sbbnya..dulu daku gemuk, bile da besar, berat turun..tu yg muat pakai baju masa darjah 3 tu..hehehe..

next thing i wanna buy is...

NEW BLAUS


Haaaa..ni sbb daku da ketiadaan baju cantik utk dipakai ketika keluar umah!hahahha..asyik pakai baju yg sama je..alik2 baju tu..alik2 baju ni..smpi ada satu ketika dulu, pnh sorg kawan elie tgor,

"hari tu kau keluar dgn aku pakai baju ni!
hari ni pun pakai baju ni jugak!"


hahahhaha...dan disbbkan itu, daku kena membeli baju baru utk dipakai keluar2 atau pun date dgn noddy!hehehe...ala..lagipun kalian bukan xtao..daku punye taste sng je..baju sume bundle punye!hahah..dan bju mesti xleh lebih rm15!!itu sudah dikira mahal! sume baju daku harga rm 5-rm10!!so, dgn baju murah dan bundle, mcm2 tshirt dan blaus cantik daku dpt beli..xperlu pakai yg mahal2..nnt membazir je..*utg NODDY dpt gf mcm daku ni kn?xyah bazirkan duit kat baju mahal2..sume rm5 je!*ahahah

hurmmm....ape lagi barang yg daku nk beli dgn rm100 tu ek?owh!!!

MAKE UP!!


daku bukannya seorang yg teror dlm bab2 membeli mekup ni..*tp pakai mekup reti!hehe* slalunya, mekup yg ada kat daku ni pun hasil dr saki baki mekup dr umi or kakya.mana yg dorg rasa xnk gune dah, dorg bglah kat daku..heheh..dan jimat jugak duit daku, xyah beli mekup!hahaha..tp aritu ad mekup daku yg pecah sbb selalu jatuh terhempas kat lantai dan ada yg da abis..so,kenalah beli mekup baru..ala..kadang bukan pakai sgt pun, tungu ada event ke ape2,baru pakai mekup..daku g clas pun pakai eyeliner n lipstik je..*nk cover muke mengantuk dan lemah sbnarnya*hehe..so..mekup dan segala bahan kecantikan bagai kena ready sje dalam beg doraemon daku..:)

hey..ttbe rasa nk beli skirt lak..so barang lain yg terlintas dlm kepala otak daku ni ialah..

SKIRT!


hahahha...apahal lak daku ttbe nk pakai skirt lak kn?ehehe...tu lah namanya mengade!!hahhaa..xlah..daku sbnarnya da lama teringin nk beli n pakai skirt mcm kat ats ni..sbb daku tgk org len pakai cantik la..sbb tu rasa nk testing power jap..hehhe..tp masalahnya, kaki daku ni montok!!kaki ada muscle! asyik berlari n sports kan dulu..tu yg montok tu..hehhe..so kalo nk pakai skirt labuh pun xcantik sbb daku ni kecik je..ketot!huhu..*malu2*, then kenalah beli skirt yg paras betis..biar nmpak kaki, then baru nmpk comey..hahahha*bajet2*

oke kalian..setakat ni tu sje barang yg da berlegar2 dlm kepala otak daku..mybe itu sje atau i'allah akan tambah lagi, daku sendiri xtau..hehhehe...kalo nk tmbah lagi, ape ye yang patut daku beli utk sendiri hepi2?kalian ada idea?kalo boleh biarlah barang2 tu bawak manfaat..*ceyh!macam la segala barang yg daku nk tu bwk mnfaat sendiri!* hahahha...

btw, esok lepas abis kerja daku akan turun JUSCO utk beli barang..akan daku gunekan bonus rm100 tu utk kegembiraan hatiku!!yeeehaaa!!!ada sesiapa nk ikot?mari2, temankan daku berjalan dan membeli barang!!heheh..tp jgn igt daku akan belanja kalian!kalo nk barang, sila bayar dgn sendiri..hahhaha..:D

TUNGGU!!!!!!

sejak bile daku suke shopping ni?!owh tidak!!!
*lalallalala~
*


**selamat harijadi utk daku dan noddy yg ke....
1 tahun 8 bulan!:))**

*tbe2 lari topik!blueek!!*

p/s: i hate shopping but smtimes i have too..:)

4 comments:

enyheartsdiamond said...

i suka shopping! nak shopping ajak i :))

little cart00n said...

eny..
alamak..im not a shopaholic lor darls..hehe

Juaini Jamaludin said...

apa nak buat eh? kupon tu kau pergi cari buku perlembagaan negara! kan ada manfaat tu. haha. :D

little cart00n said...

ju..
cet!!xde masa aku cari buku tu..baik g makan..leh gak kyg perot aku!hahha